Alla inlägg under maj 2007

Av Avataria - 3 maj 2007 21:03

visas här nedan...eftersom jag är för trött för att berätta om dem, så får ni tolka dem själva...Det de har gemensamt är att de alla slår an en sträng inom mig som inte självklart alltid är i dallring....


Förresten kanske jag berättar om dem framöver...:)

Av Avataria - 3 maj 2007 19:35

Ja, det är lite illa ställt...men det här är en fis i rymden, helt enkelt det första som händer mej när jag blir för trött, när jag har för mycket omkring mig...efter min krasch för två år sedan...
En helg i lugn och ro och lite roligheter fixar det här, och vi har nästan beslutat oss för att inte gå upp med c-uppsatsen i juni, utan vänta till nästa tillfälle i oktober. Det sker antagligen på bekostnad av ett eventuellt jobb, för min del, men det är bara så att jag inte fixar det just nu...

Den här våren har varit ett smärre helvete...Men jag har ändå - trots att jag jobbat på sparlåga - lyckats klämma till med VG på alla inlämningsuppgifter jag haft...och till och med fått VG på vetenskaplig metodik-kursen...

 Jag är ganska mycket fatalist och tror att det som ska bli det blir...oavsett. Ska jag jobba som lärare nu så får jag lärarjobbet jag sökt, även om jag inte blir klar med uppsatsen förrän till hösten...

Av Avataria - 3 maj 2007 08:54

att huvet känns ekande tomt, genomblåst, tvärstopp i tankar och tal...?


Av Avataria - 2 maj 2007 15:07

Vi har planerat personalfest en tid. Den skulle gå av stapeln ikväll...trodde jag. Ringde just till jobbet för att fråga vilken tid det var...och fick till svar att nämen....fredag! Det är på fredag!

Vilken tur att jag ringde och inte bara åkte dit...tänk så snopet det varit...rent ut sagt pinsamt!

Av Avataria - 2 maj 2007 14:58

på åttiotalet vid en Taubegala i TV nedanstående lilla sång. Hon sjöng a capella,och det var underbart...en hårresare!


 -----

Och skulle det så vara

att allt är slut mellan oss

hur vill du då förklara

att Karlavagnen alltjämt har

sju stjärnor

och att Nordanvinden alltjämt

rycker kottar ur furan

och kastar dem

i spåret av din fot

och att rosorna du satte doftar som i somras

och har nya knoppar

och att igelkotten som dräpte huggormen

alltjämt i skymningen kommer till mjölkfatet

under stugtrappan

och att din baddräkt låg kvar i ekan --

Av Avataria - 2 maj 2007 11:13

Jag fick VG på min inlämnade uppgift om Makt som ett vårdpedagogiskt begrepp....


GLAD!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards