Alla inlägg under augusti 2008

Av Avataria - 31 augusti 2008 21:15

Insåg just att jag genom att göra ett kuriosa-test på nätet...på livsprognos.se förbundit mej att betala 200 spänn för denna information som jag själv kunnat räkna ut...


Idiotiskt!


Inte framgår det av texten på deras förstasida att det kostar 199:- att genomgå testet...ILLA!


Så VARNING, VARNING, VARNING för livsprognos.se!

Av Avataria - 29 augusti 2008 22:41

Har just sett finalen av senaste omgången av Project Runway och blir sådär barnsligt glad av att min absoluta favorit, Christian "Fierce" Siriano vann :)


Älskar hans design - så tuff, så stark, så glödhet.


Älskar serien också - det är så kul att följa deras kreativa utveckling...skapandeprocessen! Former, färger, linjer...

Av Avataria - 29 augusti 2008 10:20

Jag har jobbat tio av de senaste elva dagarna, fjorton timmar igår. Varför?

 För i veckorna har jag lärarjobbet, fyra dagar. I helgen som var gick jag introduktion på den lokala primärvårdsjouren, liksom igår kväll. Skulle jobba till kl 23 igår, men blev hemskickad vid 21 för vi hade så lugnt.

Så, idag känner jag mig bakfull eller kanske som om jag legat sjuk några dagar. Manglad med andra ord. Men det går väl över...

Av Avataria - 20 augusti 2008 23:03

jag har bytt yrke, bytt arbete är ett sant nådens tillstånd. Jag inte religiös, inte kristen. Hedning närmast, kanske lutar åt wicca, vad vet jag...


Oavsett min tro eller min religiösa tillhörighet så surfar jag nu fram på en våg av total kärlek, av en obegränsad lyckokänsla så stark att den kastar mig ut i jubel, i lovprisningar över livets och tillvarons härlighet...


Tänk, att livet kan vara så fantastiskt, underbart, himlastormande ljuvligt!


(Och ändå sitter den lille Jante på axeln och viskar: "Snart faller du igenom, det kommer att sluta med en kraschlandning av sällan skådat slag".)

Av Avataria - 17 augusti 2008 12:17

Har köpt en ny mobiltelefon på nätet - tele2:s hemsida. Och naturligtvis funkar inte telefonen när jag får hem den. jädra skit!

Av Avataria - 12 augusti 2008 20:47

Hittade ett roligt test:



Hippie

You are 29% Rational, 71% Extroverted, 14% Brutal, and 0% Arrogant.

Hippie

You are the Hippie! Characterized by a strong sense of extroversion, irrationality, gentleness, humility, and a faint scent of marijuana, you no doubt frolic through fields preaching peace and free love! Immediately following that, you then frolic to the hospital with herpes! You are probably either very spiritual or needlessly paranoid about "the man", like most hippies, as a result of your focus on intuition and feelings over cold, brutal logic. You probably enjoy poetry, especially beatnik ultra-liberal crap about how horrible fascism is, even though your suburbanized, sheltered idea of "fascism" is having to pay two dollars per gallon at the gas pump. You are also very, very social. And like any hippie who would have no qualms about hitchiking across the country just to meet some interesting people, you also love to interact with others, even complete strangers. Though I highly doubt they love to interact with you! Because we know most any hippie is peace-loving and humble, it stands to reason that you, as well, are terribly gentle and humble, almost to the point of revulsion. Your carefree attitude of peace and harmony is probably very, very sickening to realists or cynics or anyone who isn't a hippie, to tell the truth. In short, your personality is defective because you are overly emotional, extroverted, gentle, and humble--thus making you an annoying hippie. Now go do your drugs and have sex with filthy bearded men in tye dye shirts.To put it less negatively: 1. You are more INTUITIVE than rational. 2. You are more EXTROVERTED than introverted. 3. You are more GENTLE than brutal. 4. You are more HUMBLE than arrogant.
Av Avataria - 12 augusti 2008 20:34

Amy  Macdonald -Åh, vad hon är bra!  Påminner en del om Kirsty McColl, tycker jag...Och en hel del om Laleh, också...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards