Alla inlägg den 28 maj 2007

Av Avataria - 28 maj 2007 16:09

och nu ska vi se om Storpyre gör som min syrra gjorde - kom hem en gång när mamma bakat, vädrade i luften och utbrast: "Åh" Här luktar det mammas bak!"

Av Avataria - 28 maj 2007 14:43

Är sjuksköterskor inkompetenta som handledare för att de saknar magisterutbildning i vetenskaps- och vårdfilosofi?

Ja     9.5 %

Nej    61.9 %

Vet ej    9.5 %

Sjuksköterskeyrket är företrädesvis praktiskt - vad ska de med filosofin till?    19 %


Totalt har 21 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-04-25 13:50


Det är intressant att se, att "vanligt folk" har så mycket mer sunt bondförnuft än vetenskapsintelligentian...Forskningsanknytningen i de praktiska yrkena - som sjuksköterska eller lärare är jättebra - för dem som tänker bli forskare. Att ha så stark forskningsförberedandeinriktning som i dagens utbildningar är jättebra - för dem som tänker satsa på forskning. Patienter och skolelever behöver inte sjuksköterskor eller lärare som är superduktiga på pompösa teorier - de behöver människor som verkligen ser, som är handlingskraftiga, och skickliga praktiker...

Av Avataria - 28 maj 2007 13:26

denna mycket lämplig, tycker jag.


Lillpyre och jag bestämde oss för att baka idag, då dagis har stängt. Så, vi bestämde att kanel- och kardemummavaniljbullar, brysselkex och schackrutor var lämpliga idag. Men, när hon blandat den första degen, till brysselkexen, så var hon nöjd och ville inte vara med mer...så nu sitter hon och tittar på film, och jag sitter och väntar på att bulldegen ska jäsa. Men jag gissar att hon gladeligen kommer att äta av godsakerna sedan...


Om nån vill smaka så slänger jag på hurran när allt är klart...;)

Av Avataria - 28 maj 2007 09:03

förutom c-uppsatsen är genomliden, frampressad och inmailad...tackålov! Så, bara den blir godkänd nu då, så är jag färdig lärare sedan (förutom c-uppsatsen, då...som vi håller på med och går upp med i oktober).


Lättnaden antar enorma proportioner, och det borde firas på något vis!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards