Alla inlägg den 29 maj 2007

Av Avataria - 29 maj 2007 17:24

Ibland går det så himla fort....en arbetskamrat hade sökt mig när jag var på dagis. De har tydligen bestämt sig för att äta ute - på ett av stans  dyrare ställen, vid havet, i morgon kväll för att fira av en som slutar...och vill veta idag om jag ska med...Jag skulle gärna, men har inte råd, tycker jag. Ska till Sthlm både den 1:a och den 8:e (budget-budget-tågbiljetter blir 500 kronor), Lillpyre ska ha barnkalas och själv gå på barnkalas, jag behöver sommarskor osv, och fick dessutom bara halv lön denna månad...Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra...ska lämna besked i morgon bitti!


Vad skulle ni göra?

Av Avataria - 29 maj 2007 10:55

Jag har varit medlem på ett internetforum under ett antal år. Där har varit trevligt, och mindre trevligt i perioder. Jag har hittat vänner där, människor jag tycker mycket om.

De bytte ägare för nåt år sen eller så, och sedan dess har saker och ting försämrats - det har blivit mer och mer tydligt att redaktionen för detta forum inte egentligen är intresserade av sina medlemmar. De lyssnar inte på kritik, stänger av människor utan orsak, stänger ner inlägg som kritiserar redaktionen osv.

Nu har jag begärt att få avregistrera mig därifrån, känner att jag inte vill vara en del av något som tidigare varit så bra och nu blivit egenmäktigt, profithungrigt etc...

Men det känns ändå lite tomt. Jag kommer att sakna de personer jag lärt känna i olika diskussionsfora osv...

Av Avataria - 29 maj 2007 08:53

Stickad i ett norskt alpackagarn (Du store alpakka???), mjukt mörk fuchsiafärgad...Härligt garn!


Såhär ser den ut!



Och själva mönstret i närbild ser ut såhär:



Åsså har jag börjat på ett par strumpor åt Lillpyre i Opals regnskogsgarn...tigermönstrat! Cooolt! Å sen ska jag sticka ett par till. Tror jag....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards