Alla inlägg den 31 maj 2007

Av Avataria - 31 maj 2007 21:36

över vilken sorts uppvaknande draken står för...


Mer och mer blir jag uppfylld av vrede...har känt av det sista dagarna i accelererande grad. Vrede över sakernas tillstånd, över min egen passivitet, över orättvisor och inbillade rättvisor, över brist på ödmjukhet och förstånd.


Så, jag hoppas att drakens eld inte kommer att bränna mig...

Av Avataria - 31 maj 2007 10:05

över det här jävla skitjobbet.


Jag har haft ansvaret för kvalitetssäkringen sedan jag började här - visserligen har inget fungerat för jag har inte haft stöd från mina kollegor, eller dåvarande chefen, utan fungerade mest som frontfigur. När jag började plugga för 1½ år sedan tog en kollega tillfälligt över min roll. Kvalitetsgruppen har legat vilande sedan dess. Nu ska den dras igång igen, och två nya representanter ur min yrkesgrupp har utsetts....men ingen har frågat mig om jag vill fortsätta...

Skickade ett meddelande till chefen om detta och påpekade att så var fallet...Hon har ännu inte svarat. Ska bli intressant att se vad hon säger...

Av Avataria - 31 maj 2007 08:44

har draken funnits i mina drömmar. Igår natt när jag gick och lade mig läste jag en stund, sedan släckte jag och gosade ner mig i kudden. När jag blundade för att försöka sova fanns han där, framför mig. Först såg jag bara något mörkt, skrovligt. Sedan öppnade han sitt öga och såg på mig - det var stort, täckte hela mitt synfält. Ögat var brunt, djupt som en mimers brunn med oändlig visdom och sorg...


Inatt har han också funnits där. Han tornade upp sig framför mig när jag skulle gå, reste sig på sina bakben, flaxade med sina vingar och åstadkom en orkan med sina vingslag. Hans röst mullrade djupt inom honom...


Jag fick aldrig höra vad han hade att säga, för jag vaknade av att Lillpyre kom tassande. Jag hoppas jag får ännu en natt med draken...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards