Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Avataria - 17 maj 2007 20:29

i tur att ansvara för fredagsfikat, som arbetsgivaren bjuder på. Ofta har den som ansvarar gjort något extra hemma, bjuder på hembakat bröd eller så. Så, jag kom plötsligt ihåg här ikväll att jag har ansvar i morgon, vilket jag vetat om sen i januari...

Så, då tänkte jag att jag bjuder på en hembakt bröd, men då var jag tvungen att kila över på vår närbutik för att köpa filmjölk, som är degspadet, och bakmargarin. Så, jag kom hem och gjorde i ordning bröddegen som är busenkel att göra - jag blandade till den i en fryspåse och spritsade ut den i formen. Så tänkte jag att...äh, det är så enkelt så jag tar och slänger ihop lite muffins också...sagt och gjort - jag slängde ihop en smet till äppelmuffins...och nu står jag här - utan bullformar. Ringde till Storpyres bästa kompis mamma och frågade om hon hade hemma, eftersom Storpyre är där ikväll, men det hade hon inte. Däremot hade Storpyre 20 kronor på sig, så hon cyklar till ICA, handlar bullformar, kommer hem med dem och cyklar sen tillbaks till bästisen igen...Gullunge! Så slipper jag gå till närbutiken en gång till...

Av Avataria - 17 maj 2007 16:47

En storfavorit från mina tonår...och den är fortfarande lika bra!


Då länken inte funkar kommer här webbadressen istället!

http://www.youtube.com/watch?v=WFlWfReWEfM

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards