Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

36. Lessen och på dåligt humör...

Av Avataria - 7 maj 2007 08:30

Mitt Lillpyre har - trots att hon varit dagtorr i tre år och nattorr i ett år - konsekvent stenvägrat att försöka bajsa på toaletten. Hon har gjort det någon gång, bara, men nästa gång har hon alltid begärt att få en blöja. Nu fyller hon fem år den här veckan, och det börjar verkligen bli dags att sluta...så vi "glömde bort" att köpa blöjor förra veckan, och tänkte att hon kanske försöker då, om vi inte gör nån stor sak av det. Men, icke - fredagen var hon på dagis hela dagen, men bajsade inte...Lördagen kom och gick utan att hon gick på toan. Igår var hon hoppig, och liksom ålade sig omkring, tydligt bajsnödig. Men, stenvägrade gå på toan. Det utvecklade sig till en fullständigt kamp igår - hon vann, eftersom hon inte gick på toan. Så vad fan gör man...ungen måste ju bajsa - hon blir ju sjuk annars...Vi har matat henne med russin och messmör i helgen, som brukar ge fart på magen men...nej.

Vi hittade en gammal blöja - egentligen för liten men den gick på, så i morse erbjöd vi henne den, men hon stenvägrade. Ända tills vi lovade köpa blöjor idag, och ge oss...Förhoppningen är nu att hon ska komma på det själv...Jag orkar inte bråka mer om det. Jag vill inte ge henne det som maktvapen, och jag vill inte få det till något laddat för henne heller...Fast det kanske är för sent...

 
 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

7 maj 2007 08:51

Det låter inte klokt att en 5:åring inte klarar av att bajsa i toastolen...var kissar hon då? Verkar som om hon vet precis hur hon ska få dig att ge med sig...Hade jag varit dig så hade jag stenvägrat o köpa dom blöjorna idag utan bara låtit henne vara...det finns tvättmaskin (om det skulle hända olyckor) men jag tror nog att hon skulle lära sig efter en tid...Jag förstår om det kan vara jobbigt att stå emot men försök för er bådas skull...

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

7 maj 2007 09:03

Ja, Kärleksdravel...Det kanske skulle gå att göra så men jag är rädd att jag pressat henne för långt den här gången - jag har blvit för arg...Så jag tror att jag måste backa ett steg och göra ett nytt försök när nästa paket är slut. De räcker ju ganska länge ett paket och förhoppningsvis så ska hon tills dess hunnit glömma bort...
Jag vill inte göra bajsandet till en laddad fråga, en hang-up. Jag vill heller inte störa vår relation vilket det kommer att göra om jag framhärdar. Dessutom har jag nu lovat, och då måste jag hålla...Tilliten är viktigare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards