Direktlänk till inlägg 20 juni 2007

135. Så var det dags igen...

Av Avataria - 20 juni 2007 09:54

Var sen till bussen i morse (eftersom bilen fortf står på verkstan - ska hämtas i morgon). Rusade på som attan med Lillpyre i hälarna. På gångvägen mellan busshållplatsen och hemma har hyresvärden grävt upp asfalten för bredbandsindragning, och där låg asfaltsklumpar på gångvägen. Jag hade bråttom och såg dem inte, så jag klev rakt på och vrickade högra foten, skrapade upp högra knät och fick en smäll åt vänster arm. Jag insåg att foten inte skulle hålla att gå på nån längre sträcka, så det blev till att halta hem igen. Väl hemma slängde jag mig i soffan med foten i högläge, Pyre satte på TV:n. Jag ringde jobbet och meddelade att jag nog skulle bli sen, och kunde nån komma och hämta mej och köra mig och Lillpyre till dagis?


Jodå, en undersköterska var ute på hembesök, så jag kunde ringa henne bara så skulle jag få skjuts. Jag väntade en stund tills värsta värken lagt sig, och kl 9 (en timme efter påbörjad arbetstid) stod jag på parkeringen och där kom undersköterskan insvängande. Hon körde oss till dagis, och sedan till jobbet...Så, nu sitter jag här på jobbet, med värkande fot, sönderskrapat knä och en vänsterarm som inte riktigt hänger med. Men timmen jag blev hemma på morgonen får gå på flexen, och jag jobbar heldag i alla fall...

 
 
Filifjonakan

Filifjonakan

20 juni 2007 15:06

ojoj kära nån då,,,sådan otur Hoppas den läker sig illa kvickt. Ispåsar stödbandage.Tycker du har lätt för vrickningar kanske skulle du ha ett fotstöd som stagar din fot . Det finns ju numera i hudfärg så att säga så de syns inte så mycket ifall du funderar på sånt. Dotra körde med det ett par år o det hjälpte,hon vrickade sig bara man sa "liten sten" så var det kört,

http://filifjonkan-se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

20 juni 2007 15:55

När jag läser din berätelse här så tänker jag: Så sällan vi sjuksöterskor är hemma från arbetet. Man ska väl först svimma av feber eller uttröttning innan man sjukskriver sig. Tänker på en som åkte till förlossningen (sin egen) direkt från arbetet!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

20 juni 2007 15:59

Ja, vet du Bengt - vi får inte vara hemma för chefen. När jag förra våren vrickade ena foten och slog det andra knät och hade så ont att jag inte kunde stödja på benen på tre dagar så ringde chefen varje dag och tjatade på att jag skulle komma. Hon skulle personligen köra mig i rullstol...
Så då förstår du villkoren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards