Alla inlägg den 29 juni 2007

Av Avataria - 29 juni 2007 21:44

sammanblandas andlighet med gåvor som kan betraktas som övernaturliga? Är inte alla människor andliga? Kan man vara andlig utan att vara medial/klärvoajant/telepatisk/fjärrskådande etc?


Andlighet för mig är den dimension av tillvaron där jag finner livsmening, där jag ser samband och synk...en dimension av mig som inte är den fysiska, inte den själsliga, utan den del dit jag förlägger mitt hopp, min kärlek, min tillit...


Vad är det för dig?

Av Avataria - 29 juni 2007 11:07

att vara empatisk, att se bakom fasaden, att tycka att även förövare är offer...Tänker på detta, flickan i Luleå som torterades av tonåringar.


Jag kan för mitt liv inte se och begripa hur i hela fridens namn vi som nation, som art, ska kunna ha någon som helst framtid när våra unga beter sig på detta vis. Om man tittar på misshandelsfallen - hur stor andel av antalet misshandelsfall per år begås av män mellan 15 och 30 år?


Jag - tonårsmorsa som jag är - kan för mitt liv inte ha någon som helst förståelse för människor som gör på detta vis mot en annan människa - ett sådan förakt som de visar gör att jag gärna skulle låsa in dem och slänga nyckeln. Vi skulle kunna använda vår hela stadsbudget för ett år på att behandla dem - men faktum kvarstår att de skadat denna lilla tjej för livet. Jävla skitungar rent ut sagt - och jävla föräldrar som inte kan uppfostra sina ungar till att bete sig som folk, till att möta andra med respekt osv. Jag blir så arg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards