Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Avataria - 13 juni 2007 19:32

Alla ni som supportat mig inför intervjun!


Här kommer något till er som tack för hjälpen!



Av Avataria - 13 juni 2007 18:47

Jag var lite tidig när jag kom dit (en kvart före utsatt tid) så jag fick sitta och vänta en stund. När det var min tur att bli intervjuad så började han med att berätta om vad som är tänkt med tjänsten.


Tydligen så är detta en nystartad utbildningsvariant - programinriktat individuellt program. Inga lokaler finns ännu, organisationen och planeringen av utbidlningen är inte klar utan är tänkt att växa fram gradvis. Den som anställs kommer att vara ensam karaktärsämneslärare, det kommer att finnas två st lärare till kring dessa elever, en svensk-engelsk och en ma-no för kärnämnena. Ramen är mycket oklar, planeringen etc Till viss del kommer man att samarbeta runt eleverna med di andra lärarna, men mest arbeta ensam. Det är inte heller självklart att man kommer att kunna arbeta tillsammans med de andra omvårdnadslärarena som jobbar riktat mot det ordinarie omvårdnadsprogrammet, vilket för mig borde bli ett problem...


Vi är fem st sökande som blivit kallade till intervju (vilket hade förvånat rektorn som inte trott att han skulle få någon alls).


Jag tror inte jag får det. Jag skulle bli förvånad om de anställer mej med så bristfällig lärarerfarenhet...Jag skulle antagligen inte anställa mej på de villkor som gäller för tjänsten...

Av Avataria - 13 juni 2007 10:03

Nyduschad, med fixade naglar (rena och med transparant lack på för att se lite prydligare ut - största delen av året kan jag ju inte ha nåt på naglarna, för keramikens skull. Men nu är det paus.), kläderna strukna, betygsoriginalen framgrävda ur gömmorna. Ska fixa mig och åka till jobbet på eftermiddan för att skriva ut ett dokument (vår skrivare har gått sönder också) och kopiera mina original, ifall de skulle vilja ha kopior där på skolan. Är lite nervös, ska jag säga. Eller...näe, förresten...det är jag inte. Men jag kanske blir. Sen.


Spellbound!


Jag kan inte kommentera i din blogg, eftersom du inte tillåter anonyma kommentarer. Jag har inget google-konto och vill inget ha heller. Bara så du vet att jag läser, även om jag inte kommenterar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards