Alla inlägg den 8 juni 2007

Av Avataria - 8 juni 2007 20:40

Får jag säga att jag är tacksam över livet idag.


 Jag är tacksam över mina barn, deras älskliga väsen, deras ljuvliga personligheter...


 

Jag är tacksam över att ha funnit en man som är min like i varje stycke, som med mej delar ljuvt och lett, sött och salt, varmt och kallt...och som jag inte är helt klar över var jag slutar och han börjar eller tvärtom


Jag är tacksam över att jag är frisk (någorlunda)...


Jag är tacksam över mina systrar - närmare mig än någon annan levande kvinna...


Jag är tacksam över att jag trots allt förmår skratta med mina nära, att jag förmår se sanningen, oförställd.


Jag är tacksam över alla er, mina vänner...Coz (omistlig), Alma (en underbar vän) Filifjonkan (Tillvarons ljus), La Famiglia (tacksamt bollplank även om vi ofta tycker olika), Fru Fundersam (så lik mig och så olik), Gilla Livet (även du en spegel av mig, så lik och så olik) och alla ni andra som jag dagligen läser, delar era liv och hoppas att ni även läser om mitt...!


Jag är tacksam över solen och värmen (även om jag svettas som en gris och mina fötter mer liknar fotbollar)


Jag är tacksam för att jag nästan är klar med min lärarutbildning.


Och mer...

Av Avataria - 8 juni 2007 20:32

åkte med tåget halvsju i morse till Hufvudstaden. Övervarade två st uppsats-seminarier (där jag var enda publik på det första) så nu är det avklarat inför mitt eget uppsatsseminarium i höst.


Ägnade dagen (som egentligen borde ägnats åt skoletning) åt att träffa min mellansyster Spellbound angel under nån timme på söder. Träffade hennes man, och deras söta voffsing - valpisen Border collie...i en park på söder. Det var varmt, oerhört varmt. Det var också roligt att träffa syster, det var lääääänge sedan!


Köpte en st härva Färgkrafts Pion och hittade ett vackert mönster till den sjal jag tänker mig sticka...om det nu blir den. elann.com finns den på, och heter ARAN WEIGHT VICTORIAN LACE SHAWL...återstår att se om jag gör den eller en annan...


När jag kom hem med (efter ett par timmar i ett tåg som var mer bastu till karaktären så låg Storpyres betyg på bordet. Hon hade slagit sig själv med häpnad och klämt till med fyra stycken VG av sex fullgjorda kurser...:)

Underbart att hon fått det - hon kommer att växa enormt av en sådan bekräftelse. Så återstår att bestämma hur VI ska belöna detta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards