Alla inlägg den 12 juni 2007

Av Avataria - 12 juni 2007 16:56

och idag har där varit stort kalas, med områdets längsta tårta (personalen hade bakat mängder av rulltårtor, som de grädd- och strösselbeströdde och jordgubbade på löpande band allt eftersom den gick åt.


Där var sång och musik av barnen, en dagisfröken som sjunger i dansband hade dottern med och underhöll, och där var dockteater. Många glada vuxna och barn.


---


När vi kom därifrån visade det sig att Skön Esmeraldas trasiga rör inte var trasiga hydraulrör, utan trasiga bromsrör. Kostnad för reparation...11 000. I tillägg till de 7 000 vi redan reparerat den för denna månad. Frågan är om det är värt det...eller om hon ska få flytta till skroten...

Av Avataria - 12 juni 2007 13:26

problemet...


Hur klär man sig vid en anställningsintervju? Duger det att komma i svarta jeans, en fräsch turkosblå t-shirt och en vit skjorta oknäppt över, sandaler på fötterna (juni...) och en axelväska sådär nonchalant slängd över axeln?


Och bör man vara nyklippt?


Vad berättar man om sig själv?


Hur personlig ska man bli vid själva intervjun?


Tips mottages tacksamt! Förra gången var det inga problem - då hade jag jobbat inom vården i femton år och var helt och hållet hemma med koderna. Nu är jag nybörjare i skolvärlden...


Tips och råd mottages med stor tacksamhet!

Av Avataria - 12 juni 2007 12:55

Mina pioner är på väg att slå ut, vilket är i alla fall tre veckor för tidigt. Syrener och liljekanaljer är utblommade, mindsommarblomstren, hundkäxen och rödbläran (jag kom ihåg!) blommar för fullt, och de första prästkragarna är utslagna. Smultronen som växer intill vårt enda trappsteg på framsidan står rodnande och är snart ätfärdiga.


DET GÅR FÖR FORT!


Av Avataria - 12 juni 2007 07:27

hamstrar som förökar sig med rasande fart, och får dresserade med militärisk disciplin - grannen i stugan hade dresserat sina får så att han fick dem att gå på led i komplicerade mönster så att det uppifrån liknade en buxbomsparterr, eller kanske en barockträdgård


Det blir lustigt ibland...


Antar att fåren står för hur jag hoppas domptera mina elever om jag skulle få det där lärarjobbet...låter väl kanske inte helt sannolikt, eftersom det är på individuella programmet jag skulle jobba isf...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards