Alla inlägg den 28 juni 2007

Av Avataria - 28 juni 2007 16:11

Jag är ledig idag, och Lillpyre fick lov att ha en kompis här från dagis, medan hennes föräldrar jobbar. Så, mamman som jobbar kvällen kom med henne vid halvelva-tiden, och de har lekt och lekt och lekt och ätit pannkakor, och skrattat så de underbara barnaskratten har tillrat och kvillrat som pärlor på kristall runt om i rummen.

Vi tog bilen och åkte till biblioteket sedan. Lillkompis hade lånekortet med sig, och plockade ihop en enorm bokhög.  Vi tog vägen förbi ICA, och när vi kom hem hit mötte vi Lillkompis pappa, precis utanför oss, som var här för att hämta henne. Han bleknade när han såg bokhögen hon plockat på sig. Inte den mest litteräre typen, men man kan ju vara trevlig ändå!

Det jag plockade på mig och tänker ägna mig åt nån vecka eller två är:


Anders Paulrud - Som vi älskade varandra

Åke Lundgren - En stilla vrede

John Ajvide Lindqvist - Pappersväggar

Marie Hermansson - Hembiträdet

Nick Hornby - Fallhöjd

Theodor Kallifatides - Herakles

Ben Rice - Pobby och Dingan

Alexander McCall Smith - Drömguden

Kirsten Thorup - Ingenmansland


Tror ni jag har att göra?

Av Avataria - 28 juni 2007 13:07

för vad som gömmer sig inom en ibland.


Dagen som är idag är en sällsam dag, ändå en helt vanlig


Dagen som är idag är helt unik och kommer aldrig igen

ändå kommer det många dagar som denna


Nuet är det enda jag äger

ändå finns här både gårdagen och morgondagen -

den ena borta, den andra ännu osedd


Livet består av en rad Nu...alla unika, ändå så lika...


Patetiska ord kanske, schabloner...men fundera över vad innehållet vill  säga och du kommer att häpna över det oändliga perspektivet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards