Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Avataria - 2 juni 2007 09:09

ni som kommenterat på mitt förra inlägg - om draken...det är guld värt att få såna kommentarer!

Det blev en låååång dag igår - åkte med bussen från  Bockstan kl 7, mot Hufvudstaden. Var framma 9.20, men hade bestämt träff med en ännu norrönare kursare, som kom fram 9.30 Så, vi sågs och for direkt till skolan där vi fick beskedet att vi skulle få sluta strax efter 12...snopet värre, då man räknat med att sluta kl 16 och bokat hemtågen kl 16.15 Så...då blev det ju till att traska på stan då, efter det. Vi åkte åkte till Hötorget och traskade sedan omkring i butikerna där - det enda jag shoppade var "ta 3 betala för 2" pocketböcker...köpte två st "....milda sånger" och gav den ena till min kursare. Hon blev alldeles paff och sa att nämen inte måste du köpa böcker till mej...nej, sa jag, det vet jag men jag vill att du ska läsa den. Du får den inte för att jag vill vara snäll, utan för att jag vill att fler ska läsa den...hoppas du tycker om den! Och vill du så skicka den vidare sedan!

 På tåget hem pratade jag hela vägen med en något äldre herre från närmaste grannhåla söderut, det var väldans trevligt. Vi pratade mycket om barn - han jobbade i fritidsverksamhet inom nykterhetsrörelsen, och det var väldans intressant att prata med honom. Fastän jag var så trött och gäspade halva vägen...men vi hann avhandla både skola, arbete, franska bilar, X20000:s konstruktion kontra gamla mjölktåg, tågens hastighet, dubbelspår, jakt och militärer, för att slutligen landa i barn och barns verklighet i vårt samhälle...

Sen, när jag kom hem var jag halvdöd av trötthet. Och min inflammerade hälsena - som varit inflammerad i två-tre månader - protesterade vilt...så - jag skrev faktiskt ett inlägg här igår som bara försvann för att jag varit inloggad för länge och blivit automatutloggad - och fast det bara var på två rader, så orkade jag inte göra om det.


Men idag är en ny dag, solen skiner och maken har hittat mina gamla sommarsandaler så jag kan vifta med tårna idag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards