Alla inlägg den 19 juni 2007

Av Avataria - 19 juni 2007 20:23

En person begärde att jag skulle utföra en handling som den personen trodde skulle ge något speciellt. Jag - med min yrkeskunskap - vet att denna handling inte skulle medföra något positivt för personen, utan enbart risker, smärta och besvär. Personen har dessutom vissa villkor förenade med den det som handlingen gäller, och personen följer inte villkoren, vilket innebär att personen har de problem den har som en direkt följd av sitt negligerande av givna villkor. Jag har - under flera veckor - tagit mig tid att förklara och åter förklara de givna villkoren, varför de måste följas, men personen bara vägrar att lyssna.


Frågan är då - gjorde jag rätt eller fel som nekade personen att utföra handlingen, trots att personen är helt övertygad om att jag då är elak, oprofessionell och har helt fel etc?

Av Avataria - 19 juni 2007 08:15

om en "bögbomb" (obs citerar tidningen) som buffeln i väster experimenterat med. Man hade klurat på att släppa en bomb bland fienderna, som skulle innehålla hormoner, och som därigenom skulle få alla fiendens soldater att bli homosexuella, och bli anhängare av valspråket: "Make love, not war!". Man får hoppas att detta är en skröna, en vandringshistoria bland journalister...annars har de ju verkligen visat att den "stora nationen" är etter mer insnöad än man trodde var möjligt.

Teorin som sådan är intressant - dvs att man genom att utsätta män för vissa hormoncocktails skulle kunna påverka deras sexuella läggning...men att dra det dithän att de skulle bli homosexuella och anhängare av ovan nämnda valspråk är så befängd, att man bara inte tror det är sant...

Om det mot förmodan skulle vara sant, så är jag fullständigt övertygad om att vi kommer att se den nationen traska sig en illiterat död till mötes...drunknandes i analfabeter, fanatiska kristna och homofober...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards