Direktlänk till inlägg 8 juni 2007

110. En dag av tacksamhet...

Av Avataria - 8 juni 2007 20:40

Får jag säga att jag är tacksam över livet idag.


 Jag är tacksam över mina barn, deras älskliga väsen, deras ljuvliga personligheter...


 

Jag är tacksam över att ha funnit en man som är min like i varje stycke, som med mej delar ljuvt och lett, sött och salt, varmt och kallt...och som jag inte är helt klar över var jag slutar och han börjar eller tvärtom


Jag är tacksam över att jag är frisk (någorlunda)...


Jag är tacksam över mina systrar - närmare mig än någon annan levande kvinna...


Jag är tacksam över att jag trots allt förmår skratta med mina nära, att jag förmår se sanningen, oförställd.


Jag är tacksam över alla er, mina vänner...Coz (omistlig), Alma (en underbar vän) Filifjonkan (Tillvarons ljus), La Famiglia (tacksamt bollplank även om vi ofta tycker olika), Fru Fundersam (så lik mig och så olik), Gilla Livet (även du en spegel av mig, så lik och så olik) och alla ni andra som jag dagligen läser, delar era liv och hoppas att ni även läser om mitt...!


Jag är tacksam över solen och värmen (även om jag svettas som en gris och mina fötter mer liknar fotbollar)


Jag är tacksam för att jag nästan är klar med min lärarutbildning.


Och mer...

 
 
Ingen bild

cozmo

9 juni 2007 07:52

Tack för att du påminner mej om
tacksamheten.
Jag glömmer ofta bort den.
Finns egentligen inget att gnälla om.
Och det hjälper inte heller.
Så idag skall jag försöka leva tacksam,
hela dan.
Tack å hej!
coz

 
Gilla

Gilla

9 juni 2007 14:35

Tack för att du omnämner mig. Jag har varit ganska inaktiv i kommenterande både hos dig och coz och andra, men jag finns här och jag försöker som du att vara tacksam över allt jag har och är, och vill just gilla livet. Det känns som om du nu är på väg upp på riktigt. Lycka till!

http://gilla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan blir glad

10 juni 2007 15:04

å så glad jag blev nu å dina vägnar att vara tacksam över livet!Vet du det är också en gåva att KUNNA vara tacksam att veta hur tacksamhet känns. Då har man blivit blött och stött och tagit sig igenom ekluten med fötterna kvar på jorden Det tror jag
du har gjort nu liksom jag. Glad att ha fått känna dig så här som bloggare. Känns bra.Ha nu det riktigt bra du och din familj.

 
Ingen bild

Fru Fundersam ler

10 juni 2007 21:08

Du Kära Avataria!
Vet du, jag tror att världen blir bättre med sådana klarsynta mammor och makor och systrar och vänner som Du! Som SER det fina att vara tacksam över. Och som talar om det!
Ja, livet är till låns. Det vet vi. Och ingen annan kan leva det än vi själva. Så det är bra att se det goda och kunna förmedla godhet. Det kan du! TACK.

 
Alma

Alma

11 juni 2007 00:35

Ja fy satan! Jävla värme! Svettas som SEX grisar! Fötterna stinker hur jag än gör. Har just orkar rakat benen så jag kan ha kjol.
Tack för att jag får vara din vän! Du är min härliga vän!
*KRAAAAM!!!!*
Du vet vad vi måste! Sen!

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards