Alla inlägg den 25 september 2007

Av Avataria - 25 september 2007 19:48

Hon har blivit så darrhänt sista veckorna, upplever det som obehagligt. Doktorn - som är en tidigare arbetskamrat till mej - tog henne på största allvar, gjorde en grundlig undersökning och beställde blodprover, som vi ska gå dit på måndag och ta. Känns skönt att hon blir tagen på allvar, faktiskt. Vet inte om det beror på att vi är fd arbetskamrater, men det är väl kanske inte helt omöjligt...


När jag kom hem från jobbet hade jag fått ett paket i brevlådan, med gaaarn som jag köpt på Tradera - första försöket. Det är helt ljuvligt, superdupermjukt, handspunnet och handfärgat, från ett kvinnokooperativ i Uruguay. LYX! (Se bilden nedan, vackra färger, eller hur!)

Och sen upptäckte jag att det stod något i köksfönstret som jag inte kände igen...(se bild nedan...) Då hade maken varit på plantagen och handlat blommor. Jag stod som ett frågetecken och undrade varför han köpt blommor på plantagen??? Ameh, kom jag på...det är ju vår bröllopsdag idag! Gulle! Och vad pinsamt att jag glömt bort det - det är ju mannens jobb att glömma bort såna saker. Och rökt lax hade han fixat till förrätt åt oss...gullegubben! (Sen tyckte jag det var hysteriskt roligt att han klämt till med en tomtekruka på en av rosorna, men det vår ju förstås vara så...han fixar och vill!)

Av Avataria - 25 september 2007 08:50

Norpar en lista från Helga 


Här kommer en liten lista - kanske vill du också göra en sådan lista...


1. Vad åt du till frukost? Ett glas vatten, en grovbrödssmörgås med ost, fruktsallad bestående av nektarin, en ananasring, en halv mango, lite cashewnötter och laktosfri keso. Samt en Alvedon, ett vitaminpiller, en puff Oxis och två puffar Pulmicort.


2. Hur gammal är du? Blir 42 endera dagen

3. Hur bor du? I ett hyrt radhus


4. Vem SMS:ade du till senast? Storpyre, om att vi ska ses utanför vårdcentralsdörren när hon ska till doktorn i eftermiddag.

5. Vilken är din favoritmat? Italienskt, indiskt och persiskt. Samt tjälknöl.

6. Vilken årstid föredrar du? Hösten


7. Vad köpte du senast till dig själv? Ett par skor för 700:- som jag ska lämna tillbaks, för jag tog för givet att om man köper skor för 700:- så ska de vara skinn och inte syntet, men där tog jag fel!


8. Vart skulle du vilja resa? Till Chile, Indien, Nya Zeeland, Italien igen, Frankrike, Storbritannien, medeltiden, bronsåldern, Lothlorien, framtiden och mamma.


9. Läser du böcker? Ja, alltid, kan inte leva utan att läsa.


10. Jobbar du? Ja, har heltidstjänst, men orkar inte jobba mer än 75% efter väggen.

11.Vad vill du lära dig? Oh, det är mycket det! Finska. Mer persiska. Dansa. Sjunga opera. Spela piano, cello, fiol och tvärflöjt. Och tinwhistle (tack Ysse, för att du gjort mej än mer nyfiken). Filma. Qi Gong och Yoga. Reikihealing. Måla tavlor. Köra motorcykel. Meka med bilen. Och mycker mycket mer...(hur ska jag hinna i detta livet?)


12. När vaknade du imorse? Klockan 06.00 pip.


13. Vad är det roligaste du gjort? Åh, herregud...skaffat barn. Det är det roligaste jag gjort! Mina barn är det bästa, roligaste, underbaraste, mest underhållande, roande, och slitsamma jag nånsin varit med om.


14. Hur skulle du tillbringa ett ledigt år? Resa till Chile, Indien och Frankrike/Italien. Måla. Läsa. Sticka. Ägna tid åt barna och systers lilla gullklimp. Tillbringa tid med min alkoholiserade far och med mamma medan jag ännu har dem, samt mina systrar. Sova!

15. Vad glömmer du aldrig att packa ner? Regnjackan, mina mediciner.


16. Vilken artist skulle du vilja se uppträda? Pink Floyd såklart...


17. Vad är det dyrbaraste du har? Barnen, systersonen och maken. Mina systrar, och mamma.

Av Avataria - 25 september 2007 08:00

Inatt har jag haft en rolig dröm...


Jag drömde att det var dags att fira jul, och att vi skulle fira hos makens syster med familj. Svågern hade fixat en buss för att hämta upp alla, det var stor feststämning, där var smoking, vita spetsar, guldlamé, diamanter å högklackeskor. Jag lessnade rätt fort, knöck svågerns stora vita Cadillac cab


(som han inte har nån i verkligheten men hade i min dröm fast utan student-tingeltangel). Jag åkte västerut, och plötsligt var det sommar där jag var...jag åkte över fjällen till Norge, till en liten stad på kusten. Jag åkte över de höga bergen, förbi sandiga flodbäddar och luften var varm. 

När jag kom till den lilla staden i Norge stannade jag i centrum, där jag helt plötsligt insåg att jag var där för att utföra tre uppdrag. Det första uppdraget var att återge en fattig människa hennes glädje och kärlek till livet. Det andra gällde att återge en förälder som förlorat sitt barn tron på det goda. Det tredje uppdraget gällde att rädda livet på ett barn. Varför dessa uppdrag skulle utföras vet jag inte - jag bara godtog dem med självklarhet. De två första uppdragen utförde jag, och var på väg att utföra det tredje när jag i drömmen insåg att jag var tvungen att skynda mig om jag skulle hinna drömma klart innan jag vaknade (lucid!), så jag gjorde mina andra ärenden där, som var att skaffa julgodis och jag träffade på en arbetskamrat som kände sig underlägsen. Mitt svar blev att "det är klart att du känner dig underlägsen - man är underlägsen när man kommer till ett annat land och inte kan språket - då måste man acceptera sitt underläge för att kunna komma ur det."

Jag skyndade mig till bilen för att hinna utföra mitt uppdrag och ta mej hem till Julen igen innan klockan ringde...och då ringde den!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards