Alla inlägg den 21 september 2007

Av Avataria - 21 september 2007 23:01

en av de bättre filmer jag sett...


Pans labyrint



En vuxensaga, balanserandes på gränsen mellan drömsk saga och ruskig verklighet...

Ger många minnen av barndomen, det får mig att minnas hur jag drömde och fantiserade...inte olikt Ofelia i filmen.

Har ni missat den, så se den - ruskiga verklighetsskildringar, sagoinslag med hopp och värme mitt i all fasa...


Av Avataria - 21 september 2007 11:07

löste mordgåtan. Eller så är han bara synsk...fast sånt kan man väl inte tro på???


http://www.gd.se/Article.jsp?article=113247

Av Avataria - 21 september 2007 09:23

Nåt lågt blodvärde hade jag ju inte...140 hade jag vilket är att betrakta som väldans bra. Frågan är då vad man ska fundera på då, då...


Fast det är väl bara att inse att det är stressen å pressen av uppsatsen, å allt annat skit man ska hålla på med...

Av Avataria - 21 september 2007 08:26

ett stick i fingret idag, bara för att kolla hur blodvärdet ligger. Misstänker att det kan ligga lågt, eftersom jag minskat ner så väldigt på spannmål (järnberikat), inte äter inälvsmat och inte särkskilt mycket rött kött...och dessutom blöder halva månaden. Fast vi hade extrem låg bemanning på lab idag, så det kanske blir svårt...


Drömde inatt att jag var gravid i tionde veckan, och att jag var tvungen att ta en diskussion med maken om barnet skulle tillåtas födas eller inte.

Jag vet ju med mig att jag inte skulle orka med vare sig en graviditet till, eller ännu en småbarnsperiod. Jag har för små mariginaler för det numer. En vaknatt kan jag överleva, två vaknätter slår undan bena för mej för flera veckor.

Antar att drömmen hänger ihop med att jag är nära steriliseringsbeslutet nu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards