Direktlänk till inlägg 25 september 2007

278. Helgas lista

Av Avataria - 25 september 2007 08:50

Norpar en lista från Helga 


Här kommer en liten lista - kanske vill du också göra en sådan lista...


1. Vad åt du till frukost? Ett glas vatten, en grovbrödssmörgås med ost, fruktsallad bestående av nektarin, en ananasring, en halv mango, lite cashewnötter och laktosfri keso. Samt en Alvedon, ett vitaminpiller, en puff Oxis och två puffar Pulmicort.


2. Hur gammal är du? Blir 42 endera dagen

3. Hur bor du? I ett hyrt radhus


4. Vem SMS:ade du till senast? Storpyre, om att vi ska ses utanför vårdcentralsdörren när hon ska till doktorn i eftermiddag.

5. Vilken är din favoritmat? Italienskt, indiskt och persiskt. Samt tjälknöl.

6. Vilken årstid föredrar du? Hösten


7. Vad köpte du senast till dig själv? Ett par skor för 700:- som jag ska lämna tillbaks, för jag tog för givet att om man köper skor för 700:- så ska de vara skinn och inte syntet, men där tog jag fel!


8. Vart skulle du vilja resa? Till Chile, Indien, Nya Zeeland, Italien igen, Frankrike, Storbritannien, medeltiden, bronsåldern, Lothlorien, framtiden och mamma.


9. Läser du böcker? Ja, alltid, kan inte leva utan att läsa.


10. Jobbar du? Ja, har heltidstjänst, men orkar inte jobba mer än 75% efter väggen.

11.Vad vill du lära dig? Oh, det är mycket det! Finska. Mer persiska. Dansa. Sjunga opera. Spela piano, cello, fiol och tvärflöjt. Och tinwhistle (tack Ysse, för att du gjort mej än mer nyfiken). Filma. Qi Gong och Yoga. Reikihealing. Måla tavlor. Köra motorcykel. Meka med bilen. Och mycker mycket mer...(hur ska jag hinna i detta livet?)


12. När vaknade du imorse? Klockan 06.00 pip.


13. Vad är det roligaste du gjort? Åh, herregud...skaffat barn. Det är det roligaste jag gjort! Mina barn är det bästa, roligaste, underbaraste, mest underhållande, roande, och slitsamma jag nånsin varit med om.


14. Hur skulle du tillbringa ett ledigt år? Resa till Chile, Indien och Frankrike/Italien. Måla. Läsa. Sticka. Ägna tid åt barna och systers lilla gullklimp. Tillbringa tid med min alkoholiserade far och med mamma medan jag ännu har dem, samt mina systrar. Sova!

15. Vad glömmer du aldrig att packa ner? Regnjackan, mina mediciner.


16. Vilken artist skulle du vilja se uppträda? Pink Floyd såklart...


17. Vad är det dyrbaraste du har? Barnen, systersonen och maken. Mina systrar, och mamma.

 
 
helga

helga

25 september 2007 09:57

Jag har lagt till några frågor till om du vill kolla...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards