Direktlänk till inlägg 25 september 2007

277. Drömmar...

Av Avataria - 25 september 2007 08:00

Inatt har jag haft en rolig dröm...


Jag drömde att det var dags att fira jul, och att vi skulle fira hos makens syster med familj. Svågern hade fixat en buss för att hämta upp alla, det var stor feststämning, där var smoking, vita spetsar, guldlamé, diamanter å högklackeskor. Jag lessnade rätt fort, knöck svågerns stora vita Cadillac cab


(som han inte har nån i verkligheten men hade i min dröm fast utan student-tingeltangel). Jag åkte västerut, och plötsligt var det sommar där jag var...jag åkte över fjällen till Norge, till en liten stad på kusten. Jag åkte över de höga bergen, förbi sandiga flodbäddar och luften var varm. 

När jag kom till den lilla staden i Norge stannade jag i centrum, där jag helt plötsligt insåg att jag var där för att utföra tre uppdrag. Det första uppdraget var att återge en fattig människa hennes glädje och kärlek till livet. Det andra gällde att återge en förälder som förlorat sitt barn tron på det goda. Det tredje uppdraget gällde att rädda livet på ett barn. Varför dessa uppdrag skulle utföras vet jag inte - jag bara godtog dem med självklarhet. De två första uppdragen utförde jag, och var på väg att utföra det tredje när jag i drömmen insåg att jag var tvungen att skynda mig om jag skulle hinna drömma klart innan jag vaknade (lucid!), så jag gjorde mina andra ärenden där, som var att skaffa julgodis och jag träffade på en arbetskamrat som kände sig underlägsen. Mitt svar blev att "det är klart att du känner dig underlägsen - man är underlägsen när man kommer till ett annat land och inte kan språket - då måste man acceptera sitt underläge för att kunna komma ur det."

Jag skyndade mig till bilen för att hinna utföra mitt uppdrag och ta mej hem till Julen igen innan klockan ringde...och då ringde den!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards