Alla inlägg den 17 september 2007

Av Avataria - 17 september 2007 09:49

Ännu en lista, snodd från Jag vs. vågen 


Hur gammal är du om fem år? Nästan 47

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Familjen

Hur lång är du? 173 cm.

Vilken är den senaste filmen du sett? The Holiday

Vem ringde du senast? Ringer just nu, till en potentiell patient som ännu inte svarat

Vem ringde dig senast? Hm...mamma

Hur löd det senaste sms:et du fick? "På väg. 15.25 tveksamt. Ont om batteri i telefonen."

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ingendera, mailar helst.

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda sen 33,5 år.

När såg du senast din mamma? För tio dagar sedan

Vilken ögonfärg har du? Grön-brun

När vaknade du i dag? 06.00, halvdöd

Vilken är din favoritjulsång? Hosianna, ligger rätt högt. Annars är det väl kanske Silent night, sjungen av Mahalia Jackson

Vilken är din favoritplats? Det finns en plats på ett berg, högt ovanför en havsvik där jag känner mig som om jag svävar mellan himmel och jord - alla jordens gudinnor låter sin kraft flöda genom mig, himlens gudar möter dem i min gestalt...jag ser generationer komma och gå...jag ser evigheten där.

Vilken plats föredrar du minst? Jobbet, goes without saying. Eller möjligen tandläkarstolen...

Vad skrämde dig om natten som barn? Att utomjordingar skulle kunna titta på mig genom persiennspringorna :)

Vad fick dig verkligen att skratta senast? Minns inte, antagligen något maken och jag fantiserat ihop

Hur stor är din säng? 200 x 180.

Har du stationär eller bärbar dator? Stationär

Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor och pyjamaströja

Hur många kuddar har du i sängen? En

Hur många landskap har du bott i? Tre

Vilka städer har du bott i? Paltkomans hemstad, Drakstaden, Brinnande Bockens stad.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Ett barfotabarn i livet är jag.

Vilken är din favoritglass? Det är dött lopp mellan Ben&Jerrys Cookie dough och Dublin Mudslide

Vilken är din favoritefterrätt? Fruktsallad

Tycker du om kinamat? Jadå

Tycker du om kaffe? Kan inte leva utan det...

Vad dricker du till frukost? Vatten.

Sover du på någon särskild sida? Ja, bäst på vänster

Kan du spela poker? Nepp

Tycker du om att mysa/kela? Ja.

Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

Vill du ha barn? Ja, jag har redan...

Kan du några andra språk än svenska? Engelska, I-språket och rövarspråket, italienska, franska så jag klarar mig när jag åker dit som turist, tyska så jag i alla fall kan fråga efter vägen eller närmaste toa/restaurang etc, samt liiiiten aning persiska.

Har du någonsin åkt ambulans? Ja, en gång efter en bilolycka

Föredrar du havet eller en bassäng? Beror på vad man ska göra - att ha utflykt vid en bassäng är ju inte särskilt trevligt. Inte heller att plaska med fötterna eller leta fina snäckor å stenar. Men för bad föredrar jag varma bassänger, i alla andra syften haaaavet....

Äger du dyrbara smycken? Näe

Vilket är ditt favoritprogram på tv? ER!

Kan du rulla med tungan? Japp.

Sover du med gosedjur? Ja, faktiskt, en svart mjuk panter vid namn Bagheera, en liten vit tiger vid namn Tigris är de vanligaste. De brukar som regel komma om natten, tillsammans med Lillpyre.

Vad har du för ringsignal? Koltrastsång

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? En liten vit klänning som jag hade på fotot nedan (hade tydligen tagit bort det fotot från mina bilder)

Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett skrivbordsunderlägg

Kan du byta olja på bilen? Nej.

Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.

Vilken var den senaste boken du läste? Håller på med Brustna hjärtans café.

Läser du dagstidningen? Ja.

Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

Vilken radiostation lyssnade du till senast? Antagligen P1

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Information om licenspreparat

När var du i kyrkan senast? På skolavslutning, när Storpyre slutade nian.

Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två nätter, och jag hatar det.

Av Avataria - 17 september 2007 08:53

älskade jag sorgliga sånger, ju sorgligare desto bättre...om det var så att det gav perspektiv på mitt eget liv vet jag inte, det kanske bara är så att jag var ruskigt sentimental redan då...Här är en av mina barndomsfavoriter:


Moder, jag är trött, nu vill jag sova
Blott jag vid ditt hjärta slumra får
Gråt dock ej, det skall du först mig lova
Ty på kinden bränner het din tår

Här är kallt och ute stormen tjuter
Men i drömmen allt emot mig ler
Och när jag mitt trötta öga sluter
Jag det söta änglabarnet ser

Ser du ängeln, hör du hur det klingar
Moder, en musik så underbar
Se han har så vackra vita vingar
Dem han säkert från vår herre har

Grönt och gult och rött, mitt öga bländas
Det är blommor ängelen strör ut
Får jag vingar ock förrn livet ändas
Eller får jag, moder, sen jag dör?

Säg varför du mina händer trycker
Varför lägger du din kind mot min
Den är våt, men jag den glödhet tycker
Moder, jag vill alltid vara din

Men du får ej mera tårar gjuta
gråter du, så gråter jag med dig
O, jag är så trött, vill ögat sluta
Moder, se nu kysser ängeln mig

Av Avataria - 17 september 2007 08:23

Nu är han hemma maken, äntligen...ledbruten och med träningsvärk (en skrivbordsarbetare som ägnar tio dagar åt hårt kroppsligt arbete!), sår och blåmärken...men glad och pigg ändå.

Jag å min sida, som inte fått någon som helst avlastning från barn etc, och med uppsatsen ständigt hängande över mig som ett damoklessvärd är körd - inte fysisk med mentalt, kognitivt, intellektuellt - jag kan inte tänka en klar tanke från början till slut...det är stopp - jag känner väggen med nästippen. Tänk att man är så skör, det är så märkvärdigt att man inte ska orka med några ansträngningar utöver det vardagliga livet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards