Direktlänk till inlägg 25 september 2007

279. Har varit med Storpyre till doktorn idag...

Av Avataria - 25 september 2007 19:48

Hon har blivit så darrhänt sista veckorna, upplever det som obehagligt. Doktorn - som är en tidigare arbetskamrat till mej - tog henne på största allvar, gjorde en grundlig undersökning och beställde blodprover, som vi ska gå dit på måndag och ta. Känns skönt att hon blir tagen på allvar, faktiskt. Vet inte om det beror på att vi är fd arbetskamrater, men det är väl kanske inte helt omöjligt...


När jag kom hem från jobbet hade jag fått ett paket i brevlådan, med gaaarn som jag köpt på Tradera - första försöket. Det är helt ljuvligt, superdupermjukt, handspunnet och handfärgat, från ett kvinnokooperativ i Uruguay. LYX! (Se bilden nedan, vackra färger, eller hur!)

Och sen upptäckte jag att det stod något i köksfönstret som jag inte kände igen...(se bild nedan...) Då hade maken varit på plantagen och handlat blommor. Jag stod som ett frågetecken och undrade varför han köpt blommor på plantagen??? Ameh, kom jag på...det är ju vår bröllopsdag idag! Gulle! Och vad pinsamt att jag glömt bort det - det är ju mannens jobb att glömma bort såna saker. Och rökt lax hade han fixat till förrätt åt oss...gullegubben! (Sen tyckte jag det var hysteriskt roligt att han klämt till med en tomtekruka på en av rosorna, men det vår ju förstås vara så...han fixar och vill!)

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

25 september 2007 20:22

Ett mycket stort grattis vill jag ge er.
Det ska väl bli en riktig trevlig kväll som sopar bort alla bekymmer.
Jag blev så glad att du kom och kommenterade i smedjan! Några fördelar ska vi väl ha i vårt yrke som att läkare till kompisar. Kram från Bengt!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

26 september 2007 08:04

Tack, Smeden! Du vet hur det är med Jante som ständigt sitter på axeln...Inte ska väl jag...

 
helga

helga

26 september 2007 08:54

Grattis! Fina blommor...
Vad bra att ni får ordentlig hjälp för dottern, man vill ju gärna veta om något känns fel.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Alma

Alma

26 september 2007 12:31

Vad jobbigt för Storpyre! Jag har varit darrhänt i hela mitt liv så jag vet hur det är. Hoppas ni får hjälp. Grattis förresten. Själv är jag inte ens gift. Än! ;-D

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards