Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

159. Varför...

Av Avataria - 29 juni 2007 21:44

sammanblandas andlighet med gåvor som kan betraktas som övernaturliga? Är inte alla människor andliga? Kan man vara andlig utan att vara medial/klärvoajant/telepatisk/fjärrskådande etc?


Andlighet för mig är den dimension av tillvaron där jag finner livsmening, där jag ser samband och synk...en dimension av mig som inte är den fysiska, inte den själsliga, utan den del dit jag förlägger mitt hopp, min kärlek, min tillit...


Vad är det för dig?

 
 
Ingen bild

Trolltyget

29 juni 2007 23:16

Ja du min vän... en stor fråga som igentligen inte kan besvaras med några få ord... men andlighet är JAG med eller utan övernaturliga förmågor, som jag iofs tror att vi alla har men inte alla lärt oss eller vågat använda, eller så har vi glömt dem nånstans på livets väg... enligt mej alltså

 
Ingen bild

coz

30 juni 2007 06:12

Andlighet är motsatsen till ytlighet.
Heidå!
cozmo

 
Ingen bild

Filifjonkan

30 juni 2007 11:55

hej på dig tack för rara kommentarer men nu måste det gå vidare livet vi har kvar.återlämnar din fågel och tackar för lånet.
Din fråga ja andlighet..där ligger min livslust mina nattliga tankars irrande i det okända mina samtal med "alla mina döda" min tro på att mina vänner är goda människor. ungefär så skulle jag beskriva det.

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

30 juni 2007 13:22

Har aldrig fått en sådan fråga! Jag är realist men frågan får mig att fundera.Den tål att fundera på mer än jaghar möjlighet att svara på här. Men mina tankar går till natur, kärlek och omtanke just nu. men det måste vara mkt mer! Kram från smeden i en djupsinnig väckt fråga!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards