Alla inlägg under december 2007

Av Avataria - 9 december 2007 00:32

programmet som sändes för ett par veckor sedan om Ambres, anden som talar genom snickaren Sture Johansson.


Alla tankar han (oavsett om det är Ambres eller Sture) ger uttryck för, hans uppfattning om livet, döden, kärleken är just de tankar kring och känsla för som jag bär med mej sedan oerhört många år, som präglar hela mitt jag, mitt sätt att förhålla mig till livet, kärleken, döden.

Av Avataria - 8 december 2007 21:07

tre timmar på köpstället i väster, tre julklappar inhandlade. En sorts lampa med planeter som sitter på något slags skenor eller vad man ska säga, runt omkring, där själva mittlampan föreställer solen, till Lillpyre. Samt en CD-saga till henne också. Och Storpyre får -------- ----- med ----- ----- (vet ju inte om hon läser här)... Har köpt en lampa till svärmors vitrinskåp, som vi köpte igår. Vad svärfar ska få vet jag inte...och maken - herregud vad ska han ha?


Av Avataria - 7 december 2007 23:55

i ugnen och får stå där till i morgon bitti. Då ska jag koka lag och sen ska vi äta tjälknöl med potatisgratäng till middag i morrn. Inte så illa, va...?


För övrigt gick det ett avsnitt av Morden i Midsomer på 24:an. Kan låta meddela att man kan titta på Midsomermord även på vintern. Fast suget efter en kvällspromenad för att slåss med sviern å titta på fåren i solnedgången blev rätt starkt...

Av Avataria - 7 december 2007 14:42

nån kände till orden öschig och öschlås.


Förklaringen: en person som är öschig är en person som är lite virrig, som tex när hon håller på att laga mat håller på och gör flera saker samtidigt, ändrar sina beslut titt som tätt och är liksom allmänt desorganiserad.

Den personen är ett öschlås!

Av Avataria - 7 december 2007 10:47

haft ont under höger arcus, och varit små-illamående. Jag har förstås relaterat illamåendet till mina nya mirakulösa p-piller. Men inser mer och mer att det kan handla om ett återinsjuknande i min beramade leversjukdom. Så, nu har jag ringt till sköterskan på sjukhuset där jag går för min lever. Vi har kommit överens om att jag tar prover på tisdag, och får telefontid med en läkare på torsdag eftermiddag. Ska bli skönt att kolla upp det - det är åtta månader sen sist jag tog prover.


Det mest troliga är att smärtan kring högra arcus kommer från ryggen, men det är väl lika bra att kolla upp levern för säkerhets skull...

Av Avataria - 6 december 2007 13:17

En fri kvinnas bekännelser. Filmaren Jennifer Fox tittar närmare på den moderna kvinnans villkor idag. Himla bra, berörande. Första avsnittet finns här

Av Avataria - 6 december 2007 10:59

Steg upp med Lillpyre i morse, när hon och maken farit till dagis och jag flätat en fläta på Storpyre och hon åkt till skolan så la jag mig en stund på soffan. Jag somnade och sov i 2½ timme. Men, jag skyller på att jag är så slut pga jobbstressen just nu, dåliga sömnnätter pga Lillpyres dåligsovande, och på att jag har en förkylning i kroppen...igen.


Och den jäääävla uppsatsen blir aldrig klar!

Av Avataria - 6 december 2007 10:50

Visste du att...

Om du skriker I 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat
tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe?
(Är knappast värt det...)

Om du fjärtar oavbrutet I 6 år och 9 månader kommer du att producera
tillräckligt med gas till en atombomb?
(Nu börjar det likna något!)

Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt I
kroppen att det kan spruta 914,40 cm?
(Oh My God!)

En gris orgasm varar I 30 minuter?
(I mitt nästa liv vill jag vara en gris!!)

En kackerlacka kan leva I 9 dagar utan huvud innan den dör?
(Ohyggligt!)

(Jag har fortfarande inte kommit över det där med grisen...)

Om du bankar ditt huvud in I väggen gör du av med 150 kalorier I
timman?
(Prova inte detta där hemma. Men kanske på arbetet...)

Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är
fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita
loss hannens huvud?
('Älskling, jag är hemma! Vad f...?!')

En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd? Det
motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan.
(30 minuter...Lyckliga gris.. Kan du föreställa dig detta??)

Havskatten har över 27000 smaklökar!
(Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)

Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen?
(Jag vill fortfarande va en gris I mitt nästa liv - kvalitet framför
kvantitet!)

Fjärilar smakar med fötterna?
(Någonting jag alltid har önskat att veta!)

Den starkaste muskel I kroppen är tungan?
(Hmmmmmm....)

Högerhänta människor lever I genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta?
(!)

Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa?
(OK, det är nog bra.....)

En katts urin lyser under svart ljus?
(Svart ljus.... ?)

En struts öga är större än dennes hjärna?
(Jag känner människor med samma problem...)

Sjöstjärnor har ingen hjärna!
(Sådana människor känner jag också!)

Isbjörnar är vänsterhänta?
(Om de byter, kommer de att leva längre!)

Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens
skull?
(Men grisen då?)

Ha en jättebra dag!!! 
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards