Alla inlägg den 26 december 2007

Av Avataria - 26 december 2007 22:12

Den 7:e januari börjar jag jobba på KomVux...(trodde väl aldrig jag skulle ta mig dithän), halvtid bara, men ändå!

Och den 14:e januari börjar mina elever. MINA elever!


Det här är så STORT för mig...

Av Avataria - 26 december 2007 14:48

till det Stora Köpcentret i väst, bytt ut diverse julklappar mot andra mer fungerande saker. När vi var inne i själva köpishuset gick larmet och man blev tvungen att utrymma hela byggnaden - ohyggliga mängder med folk...


Köpte lite pocket (vad annars?)


Mustafa Can

Tätt intill dagarna


Zbigniew Kuklarz

Hjälp jag heter Zbigniew


Orhan Pamuk

Den vita borgen


William Kowalski

Den goda grannen


Ska bli häääärligt att kunna ägna sig åt skönlitteratur utan att ha dåligt samvete!


Storpyre mår inte alls bra, hon fortsätter att kräkas och ha diarré. Och till på köpet en gräslig mensvärk, så hon bara ligger i sängen och ylar, för hon kräks upp Ibumetin när hon försöker ta dem...stackarn!

Av Avataria - 26 december 2007 08:36

så var det Storpyres tur att bli sjuk, då. Hon mådde illa igår kväll, och har mått illa hela natten...hon kräktes nu på morgonen. Så, det innebär att min och makens tilltänkta barnledighet uteblir, eftersom vi inte kan skicka ett sjukt Storpyre tillsammans med ett Lillpyre på tåget tjugofem mil för att smitta ner hela släkten. Naturligtvis är vi lite besvikna över det...

Lillpyre är besviken över att inte få åka till mormor, Storpyre är besviken, mormor och hennes sambo antagligen besvikna...Moster kanske blir besviken då det inte blir nåt julfirande för dem idag heller (för mormor och moster med familjer skulle spara julaftonsfirandet tills Storpyre och Lillpyre kom).

Sicken jäkla jul det blev då! Sabla magsjuka!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards