Alla inlägg under december 2007

Av Avataria - 20 december 2007 23:05

Worst-case-scenario: Vi blir tvingade att tillbringa julen hemma, utan släkt, utan mat, men med magsjuka (och lejonparten av klapparna finns här hemma). Lillpyre kaskadspyr...Stackarn!

Av Avataria - 20 december 2007 15:10

Jag fick jobbet på KomVux. Och de gick med på 25 000 i heltidslön, bara sådär. Vilket får mig att misstänka att jag begärde för lite...Fast ingångslönen i vårdläraryrket ligger på 22-23 000, men eftersom jag har jobbat som sjuksköterska i snart tretton år, och inom vården i snart 20 så tyckte rektorn att 25 000 var rimligt. Plus att de rätt mycket sitter på pottkanten, för det är svårt att hitta nån som kan jobba bara halvtid...


Kurserna jag ska ha i så fall är arbetsmiljö och säkerhet, psykologi, sjukvårdskursen och en introduktionskurs på basic-basicnivå för invandrare som går i SFI samtidigt. Låter hur kul som helst!


Nu återstår bara att se om det öht blir möjligt att få tjänstledigt och jobba bara 25% på mitt ordinarie jobb....

Annars vet jag inte hur jag ska göra.

Av Avataria - 19 december 2007 19:40

har tagit hårt på mej, precis som dagens arbete som var illa planerat på bemanningsfronten - jag har gjort två personers arbete på eftermiddan, plus att jag löst en massa problem som ställts till av mina bokningsovana kollegor...


Jag är TRÖÖÖÖÖÖÖÖTT (har suttit och sovit i fåtöljen en hel timme...)

Av Avataria - 18 december 2007 15:52

uppsatsokejet var nog så ringde rektorn på en skola jag sökt jobb på och ville träffa mig så snart som möjligt...På torsdag morgon, kl 10!

Så, har du några goda råd om hur man beter sig som lärare som söker jobb, så släng in dem i en kommentar!

Av Avataria - 18 december 2007 11:40

"Nu är till och med jag snart nöjd:) Grattis! Jag har bara några små kommentarer i den bilaga som jag bifogar där jag har klippt ut sammanfattning, abstract och resultatdiskussion. Ni sa att ni skulle titta på litteraturlistan, såg bara att det stod D-uppsats och inget mer där. I övrigt verkar ni ju ha fått in det hela i mallen - en bragd  bara det. Nu får ni faktiskt flyga fritt. Om ni inte behöver mig för någon fråga så lägger ni in uppsatsen senast 12.00 i morgon. Jag ska göra opponeringsschemat i morgon em. God Jul!"VI ÄR FÄÄÄÄÄÄRDIGA!

Av Avataria - 18 december 2007 09:44

några dagars tio-tolv-timmars-pass vid datorn med uppsatsskrivning, till att ha mailat läraren för en slutlig bedömning om hon ska tillåta oss gå upp eller inte. Och nu kan jag inte göra NÅGOT ALLS på uppsatsen. Jag vill inte ens titta på den förrän jag fått något besked från läraren om vad hon anser behöver ändras osv.

Det känns helt meningslöst att ens fundera på det. Jag är färdig med den. Punkt.


 

Väntar otåligt på respons.


Under tiden tvättar jag, och ska försöka julstäda lite (kylskåpet, köksskåpen, torka dörrar, skura badrum, göra fint)...

Men jag vet inte om jag kan koncentrera mej...vakuum just nu.

Av Avataria - 17 december 2007 22:35

att uppsatsen är i S-T-O-R-T S-E-T-T K-L-A-R!


Över ett års tankemöda, sammanfattad på tjugofyra sidor.


Det är helt jävla O-T-R-O-L-I-G-T!


Nu hoppas vi bara att handledaren tycker detsamma så hon släpper upp oss till nästa uppsatsseminarium....

Av Avataria - 17 december 2007 18:03

Åh, hej vad det rullar på med uppsatsen! Opponentsskap i sikte!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards