Alla inlägg den 25 december 2007

Av Avataria - 25 december 2007 19:19

när hon fyllde år i höstas. Då kunde vi ta hennes gamla säng - en tjugo år gammal resårmadrass som fortfarande är skön - till Lillpyres rum. Vi skaffade en ny bäddmadrass till den, och har den stående inne hos Lillpyre. Sedan hon blev sjuk i förra veckan har hon nu sovit i den varje natt, och tre av dessa fem nätter har hon sovit hela natten i egen säng. Tänk om det har varit så att hennes egen lilla juniorsäng är för obekväm, så att hon vaknar av det? Det är helt otroligt - tre nätter av fem utan att behöva trängas med en liten vildsovande skruttunge! Jag vaknar utsövd! (Men just idag är det min tur att vara som en utskiten äppelmos...jag är så trött, så körd...har ont överallt.)


Vilken vecka eller dryg vecka det varit förresten...


Söndag förra veckan - tolv timmars uppsatsskrivande

Måndag - tio timmars uppsatsskrivande

Tisdag - ett antal timmars uppsatsskrivande och ändrande efter att handledaren sagt sitt...samt telefonsamtal om att jag var kallad till anställningsintervju.

Onsdag - arbete hela dagen, stressigt och hemskt, då man räknat fel på bemanningen och dagen slutade med att jag först jobbade för två, och sen höll ett entimmas långt samtal med en orientalisk person, med telefontolk inkopplad.

Torsdag - anställningsintervju, julklappsinhandling, väntan på att chefen skulle säga om jag fick tjänstledigt eller inte. Dagen avslutades med ett magsjukt barn som aldrig ville sluta kräkas. Kom isäng klockan 03.

Fredag - Vaken igen kl 07, hemma med sjukt barn, trött och manglad båda två. Fick iaf tjänstledig och kunde istället börja vara nervös över att jobba som lärare...

Lördag - jobba fast jag inte mådde bra, hade magknip och illamående

Söndag - jobba fast jag...osv...avslutade dagen med att kräkas ordentligt.

Julafton - må illa, ha ont i magen, men ändå fixa julafton till ungarna, eftersom vi inte kunde åka iväg och fira jul....

Och idag...ett utskitet äppelmos! Jag är DÖD av trötthet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards