Alla inlägg under december 2007

Av Avataria - 22 december 2007 20:29

och jag kände mej sådär liksom uppkörd, halvillamående - kanske av oro för att bli magsjuk. Sen, på kvällen var hon jättepigg, och har varit jättepigg hela dagen idag också. Tills nu ikväll, då hon kräks igen...Det är för tjatigt!

Jag har jobbat idag, i alla fall...Vilket kändes bra. Haft en rätt lugn dag - bara ett akut hembesök (utöver de planerade), och den personen fick jag skicka in med ambulans. Återstår att se om man klarar kvällen och natten utan att bli magsjuk...så jag får jobba imorgon igen. Man tjänar ju rätt bra den här helgen, eftersom storhelgstillägget kommer redan från lördag morgon...

Av Avataria - 21 december 2007 20:59

 hit, då vet du att du surfat för länge....

Av Avataria - 21 december 2007 16:45

Lillpyre sa just att det knorrat i hennes mage hela morgonen...så enligt hennes tidsuppfattning har vi morgon nu. HOn blev mycket förvånad över att det strax är kväll...


Går bara och känner efter hela tiden - visst har jag väl lite ont i magen? Är jag inte lite illamående? Jag hatar att ha magsjuka! Och nu ska jag dessutom jobba helgen...

Av Avataria - 21 december 2007 15:06

efter ett par timmars soff-sömn. Hon hade 39.1° när jag kollade tempen på henne, och huvudvärk, så hon fick en alvedon. Nu är hon mycket piggare, halvligger i soffan och tittar på Vilse i pannkakan :)


Jag köpte den häromdagen - 40 kr på Dollar Store - eftersom jag älskade den som liten. Nu har hon snart tittat på alla tio avsnitten och tycker den är jättespännande...

Av Avataria - 21 december 2007 12:47

Pappa kom hem med coca-cola, skorpor och nyponsoppa (hon gillar inte blåbär för det är små "knoppar" i den), så nu har hon druckit ett par glas nyponsoppa, ett par glas coca-cola, två-tre glas vatten. Men hon har feber...Ska ta tempen på henne när hon vaknar.


Jag ska jobba i helgen, lördag och söndag, och hoppas att jag slipper bli sjuk, eftersom ingen på jobbet vet hur man gör sjukanmälan när man jobbar helgen...Vi har en samarbetsform sedan snart ett år, och i den ingår inga rutiner för sjukanmälan!?! Så, får jag magsjuka ikväll eller inatt, så vet jag inte vart eller vem jag ska ringa...

Av Avataria - 21 december 2007 10:03

Jag har fått lärarjobb! Tralalalala!


Och 25 0000 i lön (fast det blir ju bara harta eftersom jag jobbar halvtid...)


Då ska vi se...då klivar jag upp i en lön på....12500 plus 5600 =  18 100 på 75% tjänstgöring! Inte så illa ändå...Fast lönen är egentligen (eller ejenklen som så många säger) underordnad...Det är jobbet som står i centrum! Åh, vad jag hoppas att jag ska tycka det är kul! (Och konstigt vore det väl annars)

Av Avataria - 21 december 2007 10:02

som just ringde...och tackat ja!


Och ännu har jag inte magsjuka...och Lillpyre har inte kräkts på fyra timmar...

Av Avataria - 21 december 2007 09:35

Som om man inte var trött nog innan...


Lillpyre kräktes 11 gånger mellan kl 10 igårkväll och 6 i morse. Hon har inte kräkts mer efter det, stackarn. Vi har en extrasäng stående i hennes rum (som vi har tänkt ha som hennes säng och ta bort hennes lilla juniorsäng, bara vi hinner med att börja göra om), på den låg jag och halvslumrade mellan hennes kräkningar och vattendrickande och -hämtande, och önskemål om ryggkliande fram till klockan 03. Sen väckte jag maken och bad honom ta över, så jag fick gå och sova i sovrummet. Sov som en klubbad till kl 07, då han behövde åka till jobbet.


Nu har jag suttit och halvsovit i min goa fåtölj, medan Lillpyre ligger i soffan och sippar nyponsoppa.


Chefen ringde för övrigt just och berättade att jag får tjänstledigt på 75%!!!!


Jag kan ta lärarjobbet!!!! Yiiiihhhhhaaaaaa! (HJÄLP! NU BLIR JAG NERVÖS!!!!)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards