Alla inlägg den 24 december 2007

Av Avataria - 24 december 2007 20:35

trevlig tillställning. Maken har varit som utskitet äppelmos hela dagen, och mest bara slånkat omkring. Lillpyre å jag åkte till Maxi ICA och införskaffade diverse julförnödenheter, som rödbetor, kalvsylta, potatis, sill, leverpastej, fyra DVD-filmer (Pelle Svanslös, Spöket Casper, Michael Palins utvalda Flying Circus-sketcher och Blues Brothers), en marsipantårta, två st röda skålar med vita snöstjärnor på osv...Träffade en gammal kär arbetskamrat som jag stått rätt nära under de år vi jobbade ihop - jag slängde mej över honom och kramades och då stod hans svärfar där...det kändes lite pinsamt eller nåt. Det är ju inte och har aldrig varit nåt annat än ren vänskap...men det känns som om det varit och är en rätt nära vänskap. Så...det blev pinsamt, i synnerhet som att både han och jag kände ett behov av att förklara.


Maken åt lite kalvsylta och börjar väl på att kvickna till...Lillpyre äter lite så det är tur att hon blivit lite småknubbig under hösten - då har hon nåt att ta av...

Vi har öppnat julklappar, alla är nöjda och glada. Jag fick ett hjärta av ståltråd med pärlor på som Lillpyre gjort på dagis, en såndäringa platta av mosaikplattor som hon också gjort på dagis. Vi fick krukor i decoupage, och tre ljus på ett ljusfat också i decoupage som Storpyre gjort. Och av maken har jag fått en parfym jag länge önskat mej - Hypnôse...och härom dagen fick jag pengar av maken till att göra en regression, som jag ska boka in i januari. Känns spännande!


På det hela taget - för att vara en julafton med magsjuka, då halva familjen är sjuk och allt firande fick raskas ihop på en höft så har det blivit en jättebra julafton...mysig som bara den!

Synd bara att inte Storpyres julklapp funkade riktigt. Hon har fått trådlöst nätverk, men hennes dator verkar inte vilja vara med rikigt. Så, är det nån som har en installationsskiva av Windows 98 SE, eller Windows 2000 över så säg bara till ;)


Lite senare ikväll ska Storpyre och tre av hennes bästa kompisar gå iväg på midnattsmässan. Och det känns nästan som det bästa av allt den här dagen...fyra stycken sjuttonåringar som går i midnattsmässan på julafton...underbart!

Av Avataria - 24 december 2007 09:59

Så var magsjukan ett faktum då - jag kräktes en gång igårkväll, maken ett par gånger inatt. Så...det blir jul hemma i Bockstan. Lite julmat kan man kanske klämma till med ändå, om man är så hänsynslös att man går ut i affärerna idag...Jag känner mej helt okej nu, lite darrig i magen bara...


Jag tror det får bli så - lite jul ska det väl ändå bli åt ungarna. Men nån tomte blir nog här inte, utan vi får väl dela ut julklapparna direkt från under granen, bara...de få som det blir!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards