Direktlänk till inlägg 17 september 2007

258. När jag växte upp...

Av Avataria - 17 september 2007 08:53

älskade jag sorgliga sånger, ju sorgligare desto bättre...om det var så att det gav perspektiv på mitt eget liv vet jag inte, det kanske bara är så att jag var ruskigt sentimental redan då...Här är en av mina barndomsfavoriter:


Moder, jag är trött, nu vill jag sova
Blott jag vid ditt hjärta slumra får
Gråt dock ej, det skall du först mig lova
Ty på kinden bränner het din tår

Här är kallt och ute stormen tjuter
Men i drömmen allt emot mig ler
Och när jag mitt trötta öga sluter
Jag det söta änglabarnet ser

Ser du ängeln, hör du hur det klingar
Moder, en musik så underbar
Se han har så vackra vita vingar
Dem han säkert från vår herre har

Grönt och gult och rött, mitt öga bländas
Det är blommor ängelen strör ut
Får jag vingar ock förrn livet ändas
Eller får jag, moder, sen jag dör?

Säg varför du mina händer trycker
Varför lägger du din kind mot min
Den är våt, men jag den glödhet tycker
Moder, jag vill alltid vara din

Men du får ej mera tårar gjuta
gråter du, så gråter jag med dig
O, jag är så trött, vill ögat sluta
Moder, se nu kysser ängeln mig

 
 
Camilla

Camilla

17 september 2007 09:52

Helt lugnt, jag har ju snott den från en annan :-D

http://cam021.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards