Direktlänk till inlägg 2 september 2007

238. Nu har jag gått i flera veckor....

Av Avataria - 2 september 2007 19:13

i tanketorka - bara existerat i ett tankemässigt tomrum, och nu sprudlar plötsligt tankarna, associationerna, orden, önskningarna så till den grad att jag inte hinner med.

Jag var trött idag när jag promenerade hem från jobbet. Tog den minst jobbiga vägen (jag har Bockstans enda långa uppförsbacke mellan mitt jobb och mitt hem), gick genom skogen. Det hade regnat och var samtidigt varmt, så marken liksom ångade, pustade, frustade av höstens mogna dofter, solen glittrade på barr och löv, mossan låg djupgrön, smaragdglittrande, mjuk. Plötsligt kände jag en otrolig längtan efter att traska in i skogen, slå mig ner på en stubbe, och stanna där. Låta mig sjunka ner i mossan, bäddas in i den näringsrika myllan...låta myror bygga bo i mitt hår, spindlar spinna nät mellan mina tår där de kunde fånga sin mat, låta mossan långsamt växa över mig, gömma mig för omvärlden...jag kunde låta snön ge mig sitt mjuka täcke till vintern...och där skulle jag ligga och lyssna på tidens gång, på trädens tysta samtal, vindens rop i skymningen...Kanske krypa fram till våren, låta mig själv spira upp ur myllan, samtidigt med alla växter, känna blåbärsriset kittla mig i knävecken, stolt sträcka ut mina grenar när saven stiger, bilda knoppar på mina fingrar...låta stora gröna löv slå ut, för att skydda de små fåglar som vill bygga bo i min halsgrop eller bakom mitt öra...

 
 
helga

helga

3 september 2007 10:58

Vad vackert du skriver och vilken fin bild du har nu till presentationen!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

3 september 2007 11:35

Du skriver så vackert!
Du har ordets gåva. Och visst är du eftertänksam, som La skrev i förra inlägget. Det är ju därför som det är så intressant och spännande att besöka din blogg!
Fin låt! Jag har förresten aldrig hört Jimi Hendrix så stillsamt laddad. Förknippar honom mer med utspel ...

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards