Direktlänk till inlägg 2 september 2007

237. Jahaja....

Av Avataria - 2 september 2007 16:28

Så var den arbetshelgen över då. Kan inte säga annat än att den var riktigt behaglig, faktiskt. Inte alls mycket att göra, bara våra vanliga morgoninsulin, ett par palliativa patienter,  lite strul med rapportering från sjukhuset (som ska avvikelseanmälas), och ett par akuta fall Har haft gott om tid att umgås och prata med de kollegor från andra vårdcentraler som jag jobbat med idag...

 Att ha det såhär var åttonde helg (som jag jobbar) är inte alls fel.

Ändå, ändå känns det knött, oroligt, inte-roligt i magen att veta att man ska tillbaks till jobbet snart igen...i övermorgon.

Jag kan egentligen inte alls klaga på jobbet - patientkontakten är för det mesta både rolig och givande. Jag är bra på det jag gör - jag är bra på att se människor, att lyssna, att våga ställa svåra frågor och följa upp dem, på att vara nära mina patienter, jag har stark intuition och är suverän i rådgivningen. Jag har bra kontakt med kollegorna, vi har roligt tillsammans - skrattandet i personalrummet brukar vara ohejdat och högt - ibland nästan vrålande...Jag har inte alltför illa betalt, klarar mig bra på 75% tjänstgöring.

Men, trots allt detta, så är det något i mig som hela tiden protesterar, som säger: Neeeej, inte en dag till, vaaarför? Måste jag? Jag villinte, villinte, villinte, villinte..."


Måste det vara så?


Bjuder på en gammal favorit! Och det får bli via länk, eftersom jag inte vet hur man gör för att kunna "embed code" enligt nedan!


Å förresten så får jag skälla på er "trogna läsare" som inte kommenterat min nya infobild! Den har legat uppe i två dygn, era rackare!

 
 
Ingen bild

La famiglia

2 september 2007 18:56

Jag har allt sett din nya bild, men jag vågade inte vara först att kommentera den. Men okej då. En bild som på något sätt är du, men ändå inte. Bilden andas eftertänksamhet, och det är något som jag förknippar med din blogg. Man är ofta tvungen att tänka efter när man läser. Om det nu är du på bilden, ser du inte alls ut som jag hade föreställt mig.

 
Ingen bild

Avataria

2 september 2007 19:12

Tackelitack! Jo, det är jag på bilden. Fast håret är tillbakastruket för att det höll på att suga åt sig färg instängt i en plastpåse, och glasögonen har jag lagt åt sidan...men det är jag! Nyfiken blir jag på hur du tänkt dig att jag ser ut...:)?

 
Ingen bild

Avataria

2 september 2007 20:09

För övrigt, Famiglia, måste jag få säga att jag är glad att du förknippar min blogg med eftertänksamhet - det är inte kattskit, minsann! Snarare tryffel. Hund.

 
Ingen bild

La famiglia

2 september 2007 21:55

Ja, hur hade jag tänkt att du skulle se ut? Egentligen har jag ingen aning. Och dessutom har jag väldigt svårt att beskriva hur folk ser ut. Så det var snarare bara en spontan reaktion att du inte såg ut som jag tänkt mig. För övrigt har jag en princip att aldrig ha synpunkter på den del av folks utseende som de inte rår över själva. Om man inte tvättar håret, klär sig illa, etc kan jag ha synpunkter. Men det opåverkbara utseendet vill jag helst inte kommentera, och det kanske är det som gör att jag har så svårt att kunna beskriva hur någon ser ut.

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

2 september 2007 22:20

Avataria jag förstår inte varför du säger nej, nej vill inte! Du berättar om sådant jag själv upplevt om pat. och personal.
Man längtade ja att komma till arbetet fasten det ibland var jobbigt.Sen undrar jag varför du slutat att hälsa på i smedjan?

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
coz

coz

3 september 2007 06:43

Info-bilden?
Ser ut som nån 18-årig tjej.
Men på något sätt faller du på plats när man
ser den.
Det är ju lite kul att se den som skriver.
Fast jag kan inte tänka mig att den där
fjortisen på bilden kan skriva som du.
Ha det braaa nu!
coz

http://juhani-juoppo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

3 september 2007 08:27

Famiglia! Tack för en lång fundering om utseende. Det var intressant.

Smeden! Jag har inte slutat hälsa på - jag brukar inte kommentera, bara. Det har varit tyst inom Avatarian på sistone, och då blir det just inga kommentarer heller. Det gäller dej också, Famiglia. Och Coz. Vad gäller jobbet så förstår jag inte själv varför jag känner som jag gör. Delvis bottnar det i min rastlöshet - om livet växlar ner och går på lågväxel som det gärna gör när man lever i en lycklig relation, har ett fast arbete, och inte så mycket händer på fritiden, så blir jag rastlös. MYCKET rastlös - det måste hända saker, jag måste känna att jag befinner mig i något slags flöde, jag orkar inte med att ligga och plaska i bakvattnet, beta plankton och sjögräs och kvacka emellanåt...

Coz! Tack så mycket. Fast fjortis var väl att ta i - bilden är tagen med en webbkamera, därför syns varken hängande kindpåsar, eller rynkor (som jag för övrigt inte har mina 42 till trots. Desto mer gråa hår har jag men de döljs ju effektivt av lite väteperoxid-färgpigment...)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards