Alla inlägg den 16 november 2007

Av Avataria - 16 november 2007 23:50

Hon såg bra ut i både öron, lungor och hals, så det var bara att avvakta. Läkaren erbjöd både hostdämpande och slemlösande, jag avböjde båda. Tyvärr, kanske man ska säga, för nu ikväll hade hon behövt lite hostdämpande när hon skulle sova - hon har hostat så till den milda grad att hon varit uppe tre gånger efter att hon somnade först, och kräkts av hostan.

Men, jag har en liten slatt Cocillana-etyfin - så pass att det räcker till natten över helgen, så får det väl duga då.


Maken har åkt till Åland på konferenstripp, Lillpyre å jag har haft myskväll - med ny Barbie-film, chips, läsk å choklad. Lillpyre har suttit i knät mest hela kvällen och var supernöjd när det var läggdags: "Det här kallar jag myskväll!" sa hon... :)

Av Avataria - 16 november 2007 10:45

en jobbansökan - halvtidsvikariat på vuxengymnasiet, under vårterminen. Alltid något...Får jag det så har jag ju fått in en fot i alla fall, och får börja jobba lite...

Av Avataria - 16 november 2007 09:41

38.2° när hon vaknade i morse, så nu har jag ringt till doktorn och fått tid för henne kl 13. Så får di titta i hennes små söta öron, och lyssna på lungorna. Att få ökad feber efter sju-åtta dagars förkylning tyder på att hon skulle behöva antibiotikabehandling - gissar att det är en otit igen.

Av Avataria - 16 november 2007 09:25

på det här samhällets ytfixering. Vart man än vänder sig finns anspelningar på sex, utseendet är allt - är du inte vacker, frisk, rik och framgångsrik så existerar du inte. I dagens Sexpressen står: "Testa yoga - få ökad sexlust" och i artikeln beskriver en kvinna hur hon gick in i väggen och förlorade lusten. Hon använde sig av yoga som en del i sin rehabilitering och så småningom återvände lusten - men naturligtvis inte pga yogan utan pga att hon frisknade till så småningom. Det är just det här som jag uppfattar så tröttsamt - hela samhället är byggt på eros, medan det är agape som är det viktiga för samhällets fortlevnad, för mänsklighetens fortsatta existens. Sexualiteten är inte det allena saliggörande, den yttersta lyckan...den är på sin höjd en distraktion, en förutsättning för fortplantningen. Den fokusering som samhället idag har på eros är osund, medverkar inte till den mänskliga utvecklingen, till utvecklingen mot ett tolerantare samhälle. Tantrayoga betraktas som en sexuell avart, inte som det instrument för ökad självkontroll, ökad andlighet som det är.

Det är märkligt, och sorgligt. Det var förstås inte bättre förr - jag tror trots allt att vi gått framåt i vidsynthet, i tolerans men steget vi tagit är oerhört litet, och vägen att gå är oändlig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards