Alla inlägg den 7 november 2007

Av Avataria - 7 november 2007 22:08

Det händer ibland att jag istället för att hamna i djup sömn när jag ska sova landar i något slags mellanläge mellan sömn, och vaka, som ett slags trans. I detta läge/tillstånd händer ibland att jag har någon form av profetiska drömmar, ibland upplever jag minnen från tidigare liv. Ibland har jag besök från andra sidan. Ett par veckor efter tsunamin upplevde jag i det här transtillståndet att det plötsligt bakom mig fanns en familj - två vuxna och två barn, drypande våta, bedrövade, förvirrade. De kom till mej för att få hjälp att förstå vad som hänt, och för att få hjälp att komma till ro.
Jag stod med ryggen åt dem då när de kom.
Precis i det ögonblick som jag i drömmen vände mej om för att hjälpa dem så vrålade Lillpyre som sov mellan mej och sin pappa rakt ut i sömnen - ett avgrundsvrål, fullständigt besinningslöst - så att vi flög en halvmeter upp, både maken och jag. 

Efter att dottern vaknat hade jag svårt att somna om. Jag upplevde en otroligt intensiv närvaro i sovrummet - jag kände hur de som jag drömt om fanns kvar i min närhet - hur de buffade, puttade och rörde vid mej för att fånga min uppmärksamhet, vilken jag vägrade dem. Det tog timmar innan de slutligen försvann och jag kunde få lov att somna om.

Av Avataria - 7 november 2007 15:46

och skulle förklara hur rund en annan människa är, och sa: "Hon är ju jättestor, hon är lika stor som du..." samtidigt som hon mätte ut 1½ meter med armarna.


Jaha...ja...tack, då! Visst är jag stor...men sååå stor är jag inte!

Av Avataria - 7 november 2007 08:26

Det finns en person i min omgivning som har dålig andedräkt. En attraktiv person, välutbildad, trevlig, social. Men andedräkten gör en smått knollrig - så fort personen vänder huvet mot en och pratar så kommer en odör som mest av allt liknar det bruna man brukar spola ned i toaletten.

Och - ja, jag vet att det kan handla om djupa kryptor i halsmandlarna, om tandfickor, om magproblem, eller helt enkelt om svavelbildande bakterier i munhålan. Oavsett vilket så brukar det gå att göra något åt saken. Dock tror jag att denna person inte är medveten om sin dåliga andedräkt och då blir det ju himla sorgligt på något vis...Men hur medvetandegör man en person om såna problem utan att såra?

Hur skulle ni göra?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards