Alla inlägg den 12 november 2007

Av Avataria - 12 november 2007 13:47

Hjälp mig, ni kloka!

Jag har fått ett erbjudande med kort varsel om vikariat en dag i veckan, på en skola inte alltför långt borta. Hur länge vet jag inte, inte heller lönen. Vikariatet är på en del av skolan där jag egentligen kanske inte är helt behörig, eller utbildad för mer än vissa kurser. Men, flera där känner mig, vet vem jag är, och tror på mig.

Mina tvivel gäller: Tänk om jag är usel som lärare!?! Tänk om jag klantar mig!?! Tänk om jag inte orkar!?!


Hjälp!

Av Avataria - 12 november 2007 09:18

Hon hade inte feber, men 37.2° vilket brukar kunna betyda feber till kvällen. Hon är glansig på ögonen och ser rätt opigg ut. Hon har hosta som låter väldigt kruppig, (gissar att hon är lite svullen i stämbanden), och det gör jätteont när hon hostar. Jag har dragit igång en förkylningskur med hennes astmamediciner - dvs både Airomir och Pulmicortinhalation morgon och kväll. Hoppas det stannar vid det här nu...öronvärken har lagt sig just nu, vi får se vart det tar vägen. Man blir ju lite smånervös när hon får ont  i örat eftersom det varit så oerhört trassligt med hennes öron.


Det snöar...(glad blir jag, det blir ljusare då)!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards