Direktlänk till inlägg 27 september 2007

281. Alma taggade mig....

Av Avataria - 27 september 2007 22:15

Härifrån

Här är reglerna:

1. Link/länka till den som har taggat dig!

2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!

3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!

4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att

de uppmärksammar att de blivit taggade


Och personliga sanningar...


  • Jag är sanndrömmare och har varit det i hela livet.
  • Jag är närsynt på ett öga, översynt på det andra och grymt astigmatisk. Precis som alma.
  • Jag minns nästan alla telefonnummer och bilnummer jag haft i livet. Har ett grymt sifferminne men är dyskalkylisk.
  • Jag är oerhört styvnackad och har mycket svårt att be om hjälp. Vill absolut klara mig själv, in absurdum. Att be om hjälp känns som att erkänna ett nederlag.
  • Jag råkade tända eld på en dörr på skolan en gång, det var inte en olyckshändelse, men absolut oavsiktligt. Det är många år sen nu och antagligen preskriberat. Jag råkade också en gång krossa en toalettcistern med min rumpa en gång, vattnet sprutade...
  • Min inre drivkraft heter nyfikenhet...eller kanske kunskapstörst. Det är en djup inre önskan att förstå tingens innersta beskaffenhet vilket i sig handlar om en längtan efter uppgåendet i världsalltet, en längtan efter gränslöshet, delaktighet - att vara en droppe i det stora världsalltshavet och samtidigt havet självt...som droppen.
  • Jag har stora, breda fötter, där de "pektån" och "långtån" båda är längre än stortån.

Och jag taggar i min tur:


ysse

Fru Fundersam

Helga

La

Syster Sunkissed

Syster Trollbunden

Popeye blacksmith

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

27 september 2007 23:21

Du är redan länkad hos mig! Jo det kan jag väl göra skriva sju sanningar om mig. Är rädd att det blir likt vad andra skrivit.
Men snart har alla bloggvänner redan blivit taggade av andra så det blir svårt at finna sju stycken att gör det till.God natt och kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alma

27 september 2007 23:31

Skulle ju, om du inte varit så snabb;
Jag har blivit "taggad" och skickar vidare till dig! ok?
Läs här!

Men som vanligt så är du ju i farten. Fniss!
Love from me to you!

 
Alma

Alma

27 september 2007 23:42

Klart du ställer upp på listor! Raring!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
helga

helga

28 september 2007 08:02

Hej! Jag blev taggad av Millis igår också, jag ska fundera...kul att läsa dina 7.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 september 2007 10:47

Jag tror jag hoppar över taggningen den här gången. Jag skrev en liknande lista för ett tag sedan o har nog inte så mycket nytt att tillföra...Hoppas det är OK. Kram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

30 september 2007 22:14

Tack för taggningen ... ska väl se vad jag kan göra .... snart! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards