Direktlänk till inlägg 12 september 2007

248. Var på en nätverksdag igår...

Av Avataria - 12 september 2007 09:54

om de tilltänkta hälsosamtalen med flyktingar. En mycket intressant dag, lärde mig massor. Åkte med en människa jag hastigt träffat tidigare, vid ett tillfälle. Hon var mycket öppen, mycket trevlig, så vi pratade vitt och brett om allt möjligt. Vi kom bland annat att prata om mat och vikt etc. Jag berättade om min sjukdom som jag ätit kortison för, och att jag på femochetthalvt års kortisonbehandling gått upp väldigt mycket i vikt (vilket de flesta gör av den medicinen, det är närmast omöjligt att hejda). Jag berättade att jag nu, sedan i januari gått ner 9 kg tack vare kostomläggning, men att det stått hyfsat stilla över sommaren. Min bekanting sa då att: "Jamen du är ju så otroligt vacker att man inte tänker på att du är stor. Du har ett fantastiskt ansikte, finlemmat, inte alls sådär runt som många överviktiga har. Du är otroligt söt." Och jag då, som i mina värsta dagar ser mig själv som Jabba the hutt (om ni minns honom) och i mina bästa dagar kanske kan acceptera mig själv som någorlunda mänsklig blev ju alldeles perplex, förvirrad, fånig och visste inte alls hur jag skulle bete mig. Det var andra gången i mitt liv nån sagt att jag är vacker...

 
 
coz

coz

12 september 2007 10:52

Din egen uppfattning om dig stämmer säkert inte.
Tro henne och må bra!
Lite plufs gör väl inget.
Vem fan gillar såpa-stjärnor!
Hadetbra!
coz

http://juhani-juoppo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

12 september 2007 14:57

Men det är precis det jag tänker när jag ser dig, man tänker inte alls på att du är överviktig. Stämmer att du inte har ett sånt där runt ansikte som många har..

 
Ingen bild

Fru Fundersam

12 september 2007 15:02

Man har ju ofta en konstig uppfattning om sitt eget utseende ...
Och dessutom en skev bild av vad som egentligen är vackert! Skönheten har ju inte bara med anletsdrag och kroppsform att göra. Om det lyser om en människa - av godhet, kärlek, intresse - är hon oftast mycket vacker. Men det finns även skönhet i vemod.

Det svåraste är väl att se skönhet hos en människa som är irriterad, spänd och missnöjd ...
(Vilken tur att humöret kan växla!)

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

12 september 2007 20:01

Har haft några tråkiga och jobbiga dagar så att komma in här och ta del av din berättelse muntrar upp lite. Men jag tror inte det är sant att det bara två gånger någon sagt du är vacker. Jag tror du har trängt bort sådant av någon anledning. Kanske blyghet? Om jag inte mins fel har jag för mig det var en kille som sa något liknande när du hade en bild på dig och han tycktes känna dig privat. Jag fick på tusan när jag i en blogg sa att en kvinna var vacker. Men jag säger här ändå de bilder jag såg på dig kan jag instämma med din bekanting! Den en av de två var väl din man annars har du ju räknat fel också!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

12 september 2007 20:58

men kära nån gratulerar,,det var väl roligt att få sådant beröm...men du man är inte tjock man är fluffig....så det så..Men man ser sig själv med väldigt kritiska ögon tyvärr förstår inte hur det blir så egentligen,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards