Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

304. Vrede och smärta...

Av Avataria - 18 oktober 2007 13:09

har under oerhört många år varit mina ständiga följeslagare. Smärtan har burit mej genom långa nätter, med vreden som ibland tagit över, vrålandes av hat. De har färgat mina dagar och nätter, drivit mig närmast bortom sans och förnuft. Numer, sen några år tillbaks har de släppt sitt grepp om mej, ljuset och stillheten har gjort min själs mörka domäner till en fridsammare plats. Men smärtan och vreden är inte borta, de ligger och lurar, djupt därnere och sticker upp sina fula huvuden emellanåt. Metallica illustrerar det hela mycket bra...

 
 
Alma

Alma

18 oktober 2007 23:34

Otroligt talande vad gäller vrede och smärta!
Själv har jag, när jag varit arg för många år sedan, lyssnat på Swear
Men det var då det! Nu är det annat som att kasta glas, spotta på grannen, trampa i hundbajs. Äh, skojar!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Fader coz

Fader coz

19 oktober 2007 06:33

Oj Avva.
90 ord bara för att säga att du mått dåligt.
Imponerande!
Ha det bättre!
coz

http://juhani-juoppo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

19 oktober 2007 10:22

Vet du, Coz...alla kan vi inte vara profeter - för mig handlar det hela mer om att visa på att vi alla är ett - mina upplevelser är inte på något sätt unika, men de kan innebära en bekräftelse på att man inte är ensam för en annan människa. Och därför skriver jag här...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards