Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Avataria - 16 oktober 2007 16:31

Lånat från en annan sajt!

Önskningen kommer från en berättelse om en pappa och hans dotter som omfamnade varandra på flygplatsen. Båda visste att detta antagligen var deras sista möte, eftersom pappan var svårt sjuk och dottern bodde långt borta. Till slut blev det dags för dottern att gå ombord på flygplanet, och hon sa;
Jag älskar dig, och önskar dig tillräckligt. Pappan svarade att han också älskade henne och önskade henne tillräckligt.
En passagerare som stod i närheten kunde inte låta bli att fråga vad det betydde, att det önskade varann ”tillräckligt”.
Pappan svarade att det är en önskan som gått från generation till generation i släkten och det betyder;

Jag önskar Er tillräckligt mycket sol, för att ert liv ska vara ljust.
Jag önskar Er tillräckligt mycket regn, för att Ni ska uppskatta solen.
Jag önskar Er tillräckligt med lycka för att Ni ska bevara livslusten.
Jag önskar Er tillräckligt med sorg för att även småglädjeämnen ska verka stora.
Jag önskar Er tillräckligt många vinster för att Ni ska få allt det Ni behöver.
Jag önskar Er tillräckligt många förluster för att Ni ska uppskatta det ni har.
Jag önskar Er tillräckligt många välkomnanden för att Ni ska klara av det slutliga avskedet.

Av Avataria - 16 oktober 2007 10:05

De frös inte ut mig idag! Tvärtom var stämningen vid morgonmötet betydligt mer avslappnad än den varit på länge.

Känns skönt - jag kände mej bara tvungen att ta tag i det hela, när ingen annan verkade vilja/orka.


Hujedamej!

Av Avataria - 16 oktober 2007 08:03

eller kanske nervöst att se mina kollegors ansikten idag. Det är inte alls omöjligt att de är skitsura eller fryser ut mig för att jag "spilled the beans" till chefen i förra veckan. Vi får se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards