Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Avataria - 4 oktober 2007 20:47

Hade dejt med barnmorskan i morse - dags för spiraldiskussion. Jag satte in en hormonspiral för 2½ år sedan. Jag har haft bara blödningstrassel med fler mensdagar än mensfria dagar per månad, jag har fått mensvärk, vilket jag aldrig haft förr, jag har fått bölder och besvär...den har varit skit!

Så, nu är den borttagen, och jag har gått in på minipiller i stället. Funkar inte det nu, då blir det sterilisering. Tog cellprov samtidigt, vilket jag inte gjort på sex år, så det var höööög tid. (Slarvmaja, minsann!)


Sen tog jag en promenad i väntan på att apoteket skulle öppna, gick en nätt promenad, 4.5 km och fotograferade lite.


Maffiga färger, eller vad sägs! Det blev så himla läckert med de olika gröna tonerna, och det knallröda i topparna på den mitt fram.


Den här lilla spången gungade frenetiskt när jag skuttade över. Jag hade tänkt stanna och fota längs vattnet, från mitt på spången, men då kom en äldre herre med två svarta pudlar knallande, så det var bara att traska vidare...









Ganska nära Högskolan här i Bockstan finns en gammal officersbostad som numer är ett värdshus. På baksidan av huset, i parken låg den här gamla kvarnstenen. Den verkar vara bara halvt uthuggen, sitter fast i stenblock under. Vackert!


 I norra infarten till stan finns en gammal stenbro - Gustafsbro som byggdes på begäran av Gustaf III, och som är intakt ännu idag. Fast idag är den enbart gångbro - bilvägen löper på en bro precis bakom. Det är till den bron som betongpelarna och aluminiumräcket på bilden hör. Det speglade sig så vackert i ån att jag inte kunde låta bli att fota.



I Stadsparken som jag passerade på min potenad noterade jag detta träd...jag tyckte barkens mönster var så intressant, så den fastnade också i kameran. Det ser ut ungefär som bergskedjor gör på satellitbilder, eller hur!

























Längs vägen ligger också en kyrkogård som jag tog en sväng över. Jag tycker det är så fantasieggande att vandra på kyrkogårdar, fundera över de människor som ligger begravda där, deras liv...deras inbördes relationer. På en ställe på denna kyrkogård har man samlat ihop de riktigt gamla gravstenarna och gjutjärnskorsen som ännu är någorlunda intakta - de gamla gravarna är förstås borta, men ornamenten finns kvar. Det förde tankarna till gamla krigskyrkogårdar, i Ryssland och andra länder....

Det kändes så...katolskt...fast jag begriper inte riktigt varför...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards