Alla inlägg under april 2008

Av Avataria - 9 april 2008 10:46

kommer att kunna umgås med andra människor i något sammanhang utan att känna mig fel, som en elefant i en glasbutik, tråkig, enkelriktad eller trångsynt...

Av Avataria - 8 april 2008 21:44

arrangörerna av skolbalen ang klädseln. Enligt dem går det precis lika bra med en kortare klänning som en lång, så Storpyre hade idag varit och sett ut en galablåsa - beige, axelbandslös, med supervidd i kjolen och drällandes av paljetter...jättefin sa hon. Jag ska betitta den på torsdag, på unge, innan jag öppnar plånboken.


En gallup bland arbetskamrater gav vid handen att di flesta som hade döttrar hade döttrar som hade gått på balen i kortare klänning.


Så då får det bli en kortare klänning i år, så får hon ha galautstyrsel på sin egen bal nästa år.

Av Avataria - 6 april 2008 18:08

ang klänning till studentbalen.


Det här är svaret jag fick:


"Nu är det så med dessa studentbaler att de ofta blir ett slags
kläduppvisning där flickorna har stora galaklänningar medan pojkarna
har mörk kostym - alltså två oförenliga klädnivåer om man vill vara
formellt korrekt. Det verkar som en idé om att flickor för liv och
pina vill ha prinsessklänningar medan pojkarna inte vill eller kan klä
sig på motsvarande nivå. Alltså kan jag inte säga att den knäkorta
axelbandslösa klänningen som alltså är en smokingklänning enligt din
beskrivning, vore rätt eller fel till en fest där jag inte vet vilken
klädnivå som anbefallts. Din dotter måste be att få reda på
klädnivån, en sådan måste finnas, och dessutom att fråga lite mer
runt övriga gäster om de ska ha långa klänningar. Att vara den enda
med en avvikande klänning är inte roligt!
vänliga hälsningar
Magdalena Ribbing
etikett/dn.se"


Så, det enda jag fortfarande vet är att jag måste se inbjudan till studentbalen...

Av Avataria - 5 april 2008 10:25

som får bli till lördagsfräckisen:


Två kvinnor är ute på stan för att shoppa då de plötsligt ser brunettens kille komma ut från en blomsteraffär med hela famnen full av blomster.

- Faan, säger brunetten, nu är min kille ute och köper blommor till mig, igen!

- Gillar du inte blommor? frågar blondinen

- Jodå, svarar brunetten, men han köper aldrig blommor till mig utan att ha en massa förväntningar efteråt och jag har inte lust att ligga på rygg med bena i vädret hela helgen...


Blondinen blir tyst och fundersam och frågar försiktigt:
- Har du ingen vas? 

Av Avataria - 4 april 2008 21:00

missar jag sällan en fredag kväll, medelålders som jag är.


Och kan man inte bara bli alldeles störtkär i Brolle Jr, som sjunger som en gud, så tårarna snudd på rinner när han går upp i falsett i Only you, och sen avslutar hela programmet med att begrava näsan i blomsterbuketten han får... ;D

Av Avataria - 4 april 2008 19:32

på studentbal. Hon har bekymmer med klänning - ska man ha en hellång, eller en lite kortare. Beroende på vart man läser får man olika uppgifter...


Så, jag frågar er - vad tror ni?

Av Avataria - 3 april 2008 23:19

på bloggen, och funderar på att lägga ner den. Men det kanske inte är så stor ide...?


Enligt detta test är jag tydligen "77% addicted to blogging"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards