Alla inlägg den 16 april 2008

Av Avataria - 16 april 2008 22:34

med ett mail från en gammal vän, en av mina allra bästa vänner i barndomen som jag tappade ur sikte sådär nånstans i fjortonårsåldern.


Glad blev jag!

Av Avataria - 16 april 2008 21:40

sicken dag.


Makens cykel stulen. Polisen blev mycket förvånad när han hade ramnumret uppskrivet!


Klasslistan på Lillpyres klass har kommit. Hon har inte en enda av sina dagliga lekkompisar från dagis i klassen trots att vi specifikt påpekat vilka barn vi vill att hon ska få gå med. Gissa om jag tänker bråka? Jag har aldrig förr varit en krånglig person, men nu jävlar ska här krånglas. Om jag så ska ta till tidningarna!


Och en av mina klasser har krånglat också. Det har varit en svårplanerad kurs, med många studiebesök osv, och de har haft flera veckors praktik plus påsk- och sportlov. Jag har haft en lektion i veckan med dem i början, och vi har haft mycket att avverka - nu mot slutet av terminen har vi dubbla lektionspass, och nu tycker jag att man behöver ha åtminstone ett prov på hela kursen, och ett grupparbete - det är trots allt 1½ månad kvar av terminen. Men se det orkade de inte...så de köpte sig loss från provet och gick med på ett kraftigt utökat grupparbete med individuella inlämningar från var och en istället. De anar inte vad de gett sig in på med det...

Och de har också gått med på att de uppgifter de hitintills gjort, och grupparbetet endast kan ge dem Godkänt som mest. Vill de ha högre lär de göra ett enskilt prov ändå...Vi får se hur de tycker det känns i slutänden.

Finns det för övrigt nån som kan förklara för mej varför i hela fridens namn dessa vuxenstuderande tror att heltidsstudier innebär 15-20 studietimmar i veckan? Heltidsstudier innebär dygnet runt...krasst sett.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards