Alla inlägg den 6 april 2008

Av Avataria - 6 april 2008 18:08

ang klänning till studentbalen.


Det här är svaret jag fick:


"Nu är det så med dessa studentbaler att de ofta blir ett slags
kläduppvisning där flickorna har stora galaklänningar medan pojkarna
har mörk kostym - alltså två oförenliga klädnivåer om man vill vara
formellt korrekt. Det verkar som en idé om att flickor för liv och
pina vill ha prinsessklänningar medan pojkarna inte vill eller kan klä
sig på motsvarande nivå. Alltså kan jag inte säga att den knäkorta
axelbandslösa klänningen som alltså är en smokingklänning enligt din
beskrivning, vore rätt eller fel till en fest där jag inte vet vilken
klädnivå som anbefallts. Din dotter måste be att få reda på
klädnivån, en sådan måste finnas, och dessutom att fråga lite mer
runt övriga gäster om de ska ha långa klänningar. Att vara den enda
med en avvikande klänning är inte roligt!
vänliga hälsningar
Magdalena Ribbing
etikett/dn.se"


Så, det enda jag fortfarande vet är att jag måste se inbjudan till studentbalen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards