Alla inlägg den 31 juli 2007

Av Avataria - 31 juli 2007 20:30

fast jag egentligen är åt fanders för trött (men det är oftast då jag blir sugen på att baka)...


Nu har jag bakat en sockerkaka, och chocolate chip cookies....kanonrecept. Men det blev för många på plåten eftersom jag var för lat att grädda två plåtar, så såhär såg det ut...men gott är det!



Av Avataria - 31 juli 2007 20:27

i min Kauni-garn-stickning. Jag gjorde sjalen färdig, som jag börjat med, stickade uddar och allt. Sen tyckte jag den var för kort, så jag rev upp och räknade ut mönstret (som egentligen var slut) med ytterligare en mönsteromgång, vilket innebär att jag byggt ut det med 78 varv, upp till nästan 600 maskor per varv...Så när jag reste bort i helgen så tog jag inte den med mej - den fick inte plats i packningen. Istället följde ett nystan bambino alpacka med, vitt, och blev förvandlad till detta:


Av Avataria - 31 juli 2007 20:24

att jag skulle lägga upp en bild på skålarna jag hittade på Röda Korsets loppis, 8 st för 75:- kronor...så här kommer en bild...



Av Avataria - 31 juli 2007 11:59

tänkte jag berätta om.


På tåget ner till Hufvudstaden satt jag och bläddrade i en broschyr för förstaklasspassagerare (vad nu den gjorde där vi satt). På insidan av pärmen hade någon skrivit i blyerts:


"Hej hej, du nästa som hoppar på här. Hoppar du på i Gävle den 17 tisdag 07, då kan du träffa en vardagshjälte. Han sitter i denna vagn (vagn 5) på säte 64. Han hjälpte mig att hitta till mitt tog, vi tog sällskap! Det är första gången jag reser ensam så det käns bra med trevliga människor i min omgivning. Att folk är så hjälpsamma! :) Tack så mycket iaf, herrn på 64 TACK! av nathalie 15 år (snart).

PS Han kliver av i  Sundsvall så du har lång tid att hälsa på honom. Om du gör det, hälsa från den vilsna flickan han hjälpte då, Nathalie!"


Riktigt hjärteknipande!

Läser du Nathalie, eller vardagshjälten på 64 här, så får jag tacka för ni värmde mitt hjärta!

Av Avataria - 31 juli 2007 10:42

en utställning om Modet genom seklerna.

Vi gick en snabb runda därigenom, visade Lillpyre på diverse detaljer kring klädedräkter etc.

När vi kom till sektionen som visade kläder från 1750-1800 ungefär pekade Lillpyre på kläderna och frågade:

"Är det här kläder från Blomsterkungens tid?" (Hon känner till Linné, har fått veta lite om vad han gjorde etc).

 "Jaaa....svarade jag med förvåning...det är det. Hur visste du det?"

"Jo, det var en bild på en fabror där, och han såg ut som en som brukar vara på pengarna, så då visste jag det."


Denna unge....Vad månde bliva?!?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards