Alla inlägg den 14 juli 2007

Av Avataria - 14 juli 2007 13:06

På min baksida har jag två st pioner. Den ena på ett mer soligt läge än den andra. Den med soliga platsen har också mer myror på sig som regel, då och då har vi sett att myror försöker bygga stack i närheten av den. Idag - första semesterdagen - har jag noterat flera gånger att skator som skuttar kring på gräsmattan hoppar fram till denna pion, lägger sig ner och breder ut vingarna ungefär som till bad fast utan vatten (snustorrt där), sen ligger de där en stund. Sen hoppar du upp igen, kliar sig, krafsar, putsar och grejar. Jag kan inte dra nån annan slutsats än att de låter myrorna krypa upp i fjäderdräkten och göra rent, dvs äta upp kvalster och ohyra...Eller vad tror ni?


Av Avataria - 14 juli 2007 11:07

Skulle perkulera mej lite kaffe efter frukost. Jag har inte rört kokaren på hela veckan, då jag har jobbat alla dagar och inte dricker kaffe på kvällarna.

Jag trodde den var tom, men ack vad jag bedrog mig! I den fanns kaffe från förra helgen, och mitt i kaffet simmade en härligt mörkt blågrön mögelplupp. Alltså, jag har aldrig sett kaffe mögla förr! Verkligen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards