Alla inlägg den 9 juli 2007

Av Avataria - 9 juli 2007 19:44

att ha familjen på rull på stora höghastighetsvägar. Men nu är de framme, vid Höga Rövarberget och Lillpyre kvittrade, skuttade och pratade i bakgrunden när Maken ringde, lycklig över att få träffa farmor och farfar igen...

Av Avataria - 9 juli 2007 16:59

Han och Lillpyre hade gjort touchdown hos hans Moster, i Staden Mellan Bergen. Mostern konstaterade att Lillpyre är oerhört lik sin farmor (Mosterns äldsta syster) vilket är så sant, så sant. Samtidigt ser jag väldigt mycket av min syster, Trollbunden i henne, som hon såg ut som liten.


Nu rullade de igen, för att korsa ytterligare två älvar.


Jag och Storpyre har varit på stan, bibblan där jag hittade det här:

  • Jennifer Weiner - Sängkamrater (om en knubbig kvinna vars fd pojkvän i en stor tidning skriver om hur det är att älska "en större kvinna" osv. Lättviktigt kanske (fniss), men avkopplande)
  • Kate Atkinson - Inte hela världen. (Novellsamling av hon som skrev I museets dolda vrår. Dvs, förhoppningsvis fylld av samma svindlande, halsbrytande vändningar och fantasi)
  • Lily Prior - Passion (Även denna en lättviktare, men kanske avkopplande)
  • John Berendt - Fallande änglars stad  (Om Venedig, ett slags sann platsskildring)

Och slutligen, den rafflande, oerhört spännande....


  • SOU 1995:58 Kompetens oc kunskapsutveckling. Om yrkesroller och arbetsfält inom socialtänsten (för min uppsats)

Dessutom råkade jag få med mig hem lite annat. En tröja, svart, v-ringad med små knappar framtill neråt från den lite hjärtformade urringningen, en svart skjorta, lite söt sådär med liksom vävt bårdmönster, tre behåar (två till mig och en till Storpyre), en Coconut & almond smoothie och en caca rouge från Lush.


Nöjd, känner jag mig!


Av Avataria - 9 juli 2007 12:52

Har just vinkat av Maken och Lillpyre, samt vintervita hamstern Gullet. De styr kosan fyra älvar norrut, dit vi ska ansluta längre fram. Här är plötsligt tyst, lugnt, fridfullt. Bara TV:n hörs där Storpyre sitter, ännu iklädd pyjamas.


Ska ta och kliva på en buss nu, mot biblioteket!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards