Alla inlägg den 30 juli 2007

Av Avataria - 30 juli 2007 19:13

Tänk vad man kan ha ont i fötterna!


Tre dygn i Estoccolmo och fötterna önskar att de finge ramla av. Eller nåt...


Vad har vi gjort då, förutom sovit gott om nätterna? (Mja, inte alla av oss, Lillasyster med familj hade en orolig första natt, då spjälsängen smällde varje gång bebbe vände sig i sängen, men sen fick de köpa öronproppar och sen gick det bra)....


Jaaa, fredag eftermiddag gick åt till en tur på stan, lite småshopping. Efter att vi inhandlat matförråd åkte vi tillbaks till Centralen och mötte Lillasyster med familj. Sen åt vi lite kvällsfika och drack lite vin...

Lördagen blev några timmars Söder-shopping (såklart, fast det enda jag köpte var en pyjamas). Sen åkte vill Skansen vilket barnen tyckte var kul. Å jag med, som inte varit där på många herrans år. Middag köptes från kinakrogen på hörnet, åsså satt vi på Mariatorget nån timme.

Igår blev det maratonshopping för Storpyre och Lillasyster m familj, då jag, maken och Lillpyre tog Junibacken, Nordiska museet där restaurangen var stängd, så vi blev utan lunch...Sen då...jo, en snabb tur på stan å jag köpte en liten ryggsäck åsså åt vi middag dyyyyrt som faaan på Agaton, turistfälla på Västerlånggatan. Kanonbra mat, men urjävla dyrt och inte värt pengarna. Tycker jag. Jag menar - sex personer äta middag för sextonhundra spänn - då ska det vara bra!

Idag har vi städat lägenhet, deponerat bagage på centralen, snabbshoppat å träffat Mellansyster...trevligt! Men snabbt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards