Direktlänk till inlägg 31 juli 2007

198. Jag har haft en paus...

Av Avataria - 31 juli 2007 20:27

i min Kauni-garn-stickning. Jag gjorde sjalen färdig, som jag börjat med, stickade uddar och allt. Sen tyckte jag den var för kort, så jag rev upp och räknade ut mönstret (som egentligen var slut) med ytterligare en mönsteromgång, vilket innebär att jag byggt ut det med 78 varv, upp till nästan 600 maskor per varv...Så när jag reste bort i helgen så tog jag inte den med mej - den fick inte plats i packningen. Istället följde ett nystan bambino alpacka med, vitt, och blev förvandlad till detta:


 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

31 juli 2007 20:31

Gav ett tack och fann din hand skön att hålla i,i denna stund!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

1 augusti 2007 07:41

å vad söta pulsvärmare riktigt till snyggt...du är så duktig på mönsterstickning

 
Trollbunden

Trollbunden

1 augusti 2007 20:53

Faan, har många ggr svurit över att ja aldrig lärt mej sticka! Va d de där du handlade när vi skilts åt? Duktig du e! Snabb oxå.

http://spellboundangel0303.spaces.live.com

 
Ingen bild

Avataria

1 augusti 2007 22:53

Näe, jag hann inte handla nåt - jag orkade inte strutta iväg ända upp till Nysta, så det blev en repa i lite Tjockis-kläder-affärer. Men jag hittade inget jag ville ha ändå...Så det blev bara en rask promenad!
De där pulsvärmarna är skitenkla att sticka - korta varv, ett fåtal - varven är på 52 maskor, antalet varv är 51...går jättefort! Och fint blir det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards