Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

294. Doris Lessing får litteraturpriset!

Av Avataria - 11 oktober 2007 13:04

ÄNTLIGEN brukar Gert Fylking gasta...och den här gången tycker jag faktiskt också så, och det utan ironi!


En författare som jag faktiskt läst, förstått och tyckt om reden för länge, länge sedan! Ett skarpsinne som träffar mitt i prick när det gäller människors inre verkligheter...


Jättekul!

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

11 oktober 2007 21:13

Har inte läst något av henne, man hinner inte läsa allt. Men nu blir det säkert att man läser något av henne. Men vad ska man välja? Har du ett bra förslag!
Har gått tillbaka vad vi skev om relion i våras. Du gjorde också ett inlägg om det.
Kul att gå tillbaka och se vad vi skrev då!
Ha det bra!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

11 oktober 2007 21:39

Mja...det jag läst är Shikasta, fast det är böcker man kanske inte ska läsa om man inte är sf/fantasy-fantast. Det lätt bli lite långtråkigt annars...
Jag har också läst nån av hennes böcker om katter, minns inte vilken. Men jag gillar henne!

 
helga

helga

12 oktober 2007 12:40

Roligt, roligt - dels en kvinna, dels en författare man känner till och har läst!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

12 oktober 2007 13:05

Hon har ju varit med i tankarna på pris SÅÅÅÅ länge. Så det var ju kul att hon hann få det innan det var för sent. Och hon är ju värd det.
Jag har läst tre böcker av henne (står uppräknade på min blogg).

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards