Direktlänk till inlägg 24 juli 2007

190. Åh, jag är trött!

Av Avataria - 24 juli 2007 23:00

Åkte från Staden Mellan Bergen vid kl 13 idag (har tillbringat ett antal dagar vid Höga Rövarberget, sedan i Staden Mellan Bergen fler dagar). Vi tog den låååånga vägen hem - via Bergsjö, över skogen och Strömbacka bruk till Bjuråker, där vi fikade på Forngården (mysigt), och därifrån vidare till Delsbo, korsandes skogen återigen till Järvsö, Arbrå, Bollnäs och vidare söderut mot Brinnande Bockens Stad. Det känns så roligt att åka via dessa orter i norra Hälsingland, då många av mina förfäder levde på dessa vidunderliga platser. Åtta mil extra - dvs bra precis 30 mil då, och stor del av vägen i 50 km/h och 70 km/h pga den vindliga, kurviga skogsvägarna. Men vackert, vackert...


Mer om detta i morgon - nu är det EGEN SÄNG som gäller!

 
 
Ingen bild

Filifjonkan rasslar in men höghastighetsben,,,

25 juli 2007 05:13

Nu har det nog slagit tunt i mitt huvud men läste inte jag hos dig nyss att du stängt för semester?? jag har för mig jag skickade en förfrågan med om Coz om du visste om han hade en blogg? Tror jag slagit i huvudet eller nåt men nu ser jag du har semester i alla fall och det är bra att du får vila dig nu det har varit en tuff tid med mycket för dig med vill jag minnas alla behöver vi ladda våra batterier.Skall bli roligt se lite bilder på dina utflykter . Sådana vindliga 50 km vägar är härliga med lite skog ängar sjöar och rätt som lite hus eller bara en ensam postlåda mitt i skogen efter vägen. Vila dig nu och njut av din semester ser fram emot lillpyres kloka uttryck senare,,,vinkar skall stress iväg har en diger dag framför mig

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

25 juli 2007 13:11

Välkommen hem får jag väl önska efter en härlig semester tur. Föär det måste det ju ha varit efter vad du skriver. Men trött blir man det vet jag. Nor har jag tittat in alltid de dagar jag varit vid en dator!
Kram på dig, hälsa familjen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avataria - 7 juli 2009 13:57

...till ett annat bloggställe. Vill ni följa med dit, så är adressen: http://avatarias.blogspot.com/ ...

Av Avataria - 5 juli 2009 19:04

...Åkte upp till Drakstaden och firade mosters gryns ettårsdag. En skön dag, om än det blev 5-6 timmar i bil. Söta barn! ...

Av Avataria - 2 juli 2009 18:56

...när det är så här varmt. Igår gjorde vi inget, förrän på kvällen, då Lillpyre bjöds med på premiären av Ice Age 3 av Storpyre, och maken och jag passade på att handla en golvstående fläkt. Men mitt i natten, då jag legat vaken en stund av överhett...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:21

...är det som jag skrev nedan (826), att jag KAN SJÄLV! Jag vilar i att veta att jag fixar det jag behöver på egen hand, jag måste inte ta hjälp av andra för att klara mej. (För det mesta - jag kommer att bli hjälpbehövande jag med en dag, men jag tr...

Av Avataria - 29 juni 2009 15:18

Coz, när jag sitter och stickar så är det vila. När jag ligger i sängen och läser så är det vila. När jag sitter och rensar svärmors rabatter är det vila - då kan jag vara ifred, sitta stilla i gräset och vända ansiktet mot solen, lyssna på fåglarna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards